صدور ۳۶۱ پروانه بهره‌برداری معدن در کردستان

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۳۶۱ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن در استان کردستان صادر شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، مهدی سیفی‌باغی‌خانی با اشاره به اینکه از تعداد ۳۶۱ فقره پروانه بهره‌برداری استان ۱۹۲ مورد فعال، ۶ معدن در حال تجهیز و ۱۶۳ معدن نیز غیرفعال هستند، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۳ مورد پروانه اکتشاف در استان کردستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ذخیره قطعی معادن استان ۶۰۰ میلیون تن است، افزود: ۲۵ گونه ماده معدنی در ۶ گروه شناخته شده‌اند که استخراج اسمی این معادن در استان تاکنون ۲۲ میلیون تن بوده است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کردستان، پتانسیل خاصی در حوزه معدن دارد انتظار می‌رود سرمایه‌گذار در قالب بسته‌هایی، حمایت شود تا هم تولید و هم اشتغالزایی را در استان به نحو احسن انجام دهد.

وی با اشاره به این مطلب که در کردستان در گروه معدنی یک و دو که شامل شن، ماسه، سنگ لاشه و خاک رس است، در مجموع ۲۷۹ واحد معدنی داریم، ادامه داد: در گروه ۴ که شامل سنگ‌های تزیئنی است ۸۹ واحد معدنی و گروه ۳ و ۵ که شامل سنگ گچ، نمک، پوکه، بارین، سیلیس و فلدسپات است، ۷۳ واحد معدنی در استان وجود دارد.

سیفی‌باغی‌خانی با اشاره به اینکه در گروه ۶ هم که شامل طلا، آهن و منگنز است ۳۶ واحد در استان وجود دارد، اضافه کرد: در مجموع ۳۶۱ واحد معدنی در استان با اشتغالزایی حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در واحدهای معدنی وجود دارد.

کد خبر 693199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.