تحقق آرزوهای کودکان اراکی با توسعه زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک

سرپرست شهرداری اراک گفت: زیرساخت‌ها و فضاهای شهری برای تامین نیازهای روحی و روانی کودکان و برآورده کردن آمال و آرزوهای آن‌ها در مسیر شهر دوستدار کودک در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قاسمی امروز _ پنج شنبه سیزدهم مهرماه _ در دومین جلسه پارلمان کودک اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شورا اسلامی در کنار وظایف ذاتی و قانونی، پرداختن به وظایف اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مبحث شهر دوستدار کودک یکی از وظایف اجتماعی شوراست افزود: با توجه به آمارها، شمار کودکان در اراک بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر کودک است.

سرپرست شهرداری اراک باید صدای کودکان در اراک شنیده شود تصریح کرد: در صورتی که نظرات کودکان قابلیت اجرایی شدن دارد، باید مد نظر قرار گیرد و تحقق این مهم تنها با این گونه نشست‌ها می‌تواند فراهم شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در شورای ششم این مهم انجام شده است افزود: تاکنون جلسات متعددی برگزار یا در حال برگزاری است.

قاسمی با بیان اینکه در راستای تبدیل اراک به شهر دوستدار کودک پیگیری‌هایی در حال انجام است گفت: هم اینک برنامه‌های متنوعی در حال اجراست، در معاونت شهرسازی اراک بخشی به عنوان شهر دوستدار کودک توسط همکاران ما راه اندازی شده و ردیف بودجه مجزا در بودجه سالانه شهرداری برای آن تعیین شده است.

وی با اشاره به مواردی که می‌تواند ظرفیت شهر را در راستای ارتقا سلامت شهری افزایش دهد، تاکید کرد: استفاده از نظرات کودکان در طرح‌های شهری، می‌تواند شهرداری اراک را در راستای تحقق این مهم یاری دهد.

سرپرست شهرداری اراک تاکید کرد: تدوین و تصویب دستورالعمل شهر دوستدار کودک و برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری شهرداری، در راستای اجرای برنامه‌های شهر دوستدار کودک انجام شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته سه اتاق مادر و کودک در بوستان‌ها و پایانه شهرداری اراک احداث شد گفت: همچنین تعویض وسایل بازی پارک‌های شهر اراک در بیش از ۵۰ پارک انجام شده است.

قاسمی با اشاره به ظرفیت دانشگاه علم و صنعت اراک در راستای استفاده از المان‌هایی که می‌تواند مشوق کودکان در پارک‌ها باشد افزود: پس از به نتیجه رسیدن تفاهم‌نامه با این دانشگاه، این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های متعدد استعدادیابی در مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در حال انجام است گفت: امید می‌رود این گونه اقدامات موجب تشویق کودکان به ورزش همگانی و ارتقا سلامت جسمی و روانی آن‌ها شود.

کد خبر 693195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.