رفع کمبود نیروی معلم در شهرستان آران و بیدگل

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل گفت: مشکل کمبود نیروی معلم با توجه به وجود ۲۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز با استفاده از ظرفیت بازنشستگان، نیروهای جهادی و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری به زودی رفع خواهد شد.

رحمت الله مشرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش آران و بیدگل همچون سال‌های گذشته، با چالش بازنشستگی معلمان مواجه بوده و تربیت معلم از اولویت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت در شهرستان است.

وی افزود: تلاش داریم برای رفع کمبود معلم با دعوت از بازنشستگان مشکل را رفع کنیم؛ این معضل با به‌کارگیری نیروهای بازنشسته جبران شده است به نحوی که ۱۷۰ نیروی بازنشسته در این راه خدمت خود را استمرار بخشیده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: امسال ۲۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در مدارس منطقه مشغول به تحصیل هستند که نزدیک به ۱۸ درصد جامعه آماری را دانش آموزان اتباع تشکیل می‌دهند.

مشرقی با اشاره به نگهداشت ۵۰ نیروی بازنشسته برای تدریس در مدارس، تصریح کرد: سال جاری ۶۵ نیروی معلم پذیرفته شده در آزمون استخدامی برای تدریس در کلاس‌های درس حضور یافته‌اند، همچنین در این خصوص از پنجاه نفر نیرو در قالب نیروهای جهادی بهره برده‌ایم که آموزش‌های لازم را برای آموزگاری فرا گرفته‌اند که می‌تواند تا حدودی کمبود معلم منطقه را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه مقاطع ابتدایی و متوسطه اول از نظر تأمین معلم پوشش داده شده‌اند، اضافه کرد: فقط در رشته‌های فنی و کاردانی نیروی متخصص کافی نداریم که به زودی و از هفته آینده نیز این مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان آران و بیدگل با وجود داشتن ۲۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز که ۱۸ درصد آنها را اتباع تشکیل می‌دهد، با کمبود معلم مواجه شده که امید است با توجه به اهمیت جایگاه آموزش، مسئولان مربوطه به این مهم توجه کنند.

کد خبر 693188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.