رفع نواقص پارک‌های اراک در دستور کار مدیریت شهری است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: مشکلات پارک‌ها و فضای سبز را شناسایی می‌کنیم و در صورتی که نواقصی وجود داشته باشد، باید آن‌ها را رفع کنیم تا شهروندان بتوانند در یک محیط ایمن از فضاها و تجهیزات موجود استفاده کنند.

حمیدرضا قناتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمی‌توان در مقوله استانداردسازی محدوده زمانی تعیین کرد، زمانی که یک وسیله را مورد استفاده قرار می‌دهیم، بدون شک این وسیله استاندارد نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه شرایط محیطی در زمینه فضای سبز بسیار مهم است، افزود: از آنجا که فضای سبز در اختیار شهروندان است، نیاز به رصد همیشگی دارد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهر اراک تصریح کرد: مشکلات پارک‌ها و فضای سبز را شناسایی می‌کنیم و در صورتی که نواقصی وجود داشته باشد باید آن را رفع کنیم تا شهروندان بتوانند در یک محیط ایمن از این فضا و تجهیزات موجود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در قراردادهای گذشته بحث ایمنی و بهداشت به عللی لحاظ نشده بود، اضافه کرد: در زمان انعقاد قرارداد جدید با پیمانکار، مقوله ایمنی و بهداشت را به صورت ویژه مدنظر قرار داده‌ایم.

قناتی ادامه داد: در این قرارداد قید شده است که برای ایمنی و بهداشت شهروندان در پارک‌ها نیاز به افسر ایمنی و بهداشت داریم و این افسر باید مورد تأیید اداره کار و تأمین اجتماعی باشد. همگام با افسر ایمنی و بهداشت، شهرداری تمام پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر را بررسی می‌کند و تمام ملزومات داخل این مجموعه‌ها را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهر اراک اضافه کرد: فضای سبز پیاده‌روهای داخل پارک‌ها، وسایل بازی و حتی سرویس‌های بهداشتی، چمن‌ها و درخت‌های موجود در این فضاها و همه وسایلی که در اختیار شهروندان قرار دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: موارد حساس همچون برق‌گرفتگی‌هایی که ممکن است بر اثر سرقت دریچه‌های برق در تیرهای چراغ برق رخ دهد یا سرقت دریچه‌های آب در اولویت قرار دارد و شناسایی و ایمنی آن‌ها انجام شده است.

قناتی با بیان اینکه نواقص ست‌های پلی‌اتیلن مورد استفاده در زمین‌های بازی باید رفع شود، تصریح کرد: ایمن‌سازی ست‌های پلی‌اتیلن با سازمان استاندارد در حال انجام است و موضوع ایمنی آن‌ها به صورت ویژه توسط بازرس اداره استاندارد بررسی می‌شود و باید نواقص این ست‌ها بر اساس استانداردهای کشوری رفع شود.

وی اضافه کرد: نواقصی که امکان رفع آن توسط کارکنان شهرداری وجود داشته باشد، رفع می‌شود و قسمت‌هایی که باید به صورت تخصصی انجام شود توسط پیمانکار تعمیر می‌شود تا خدمات لازم ارائه و فضای ایمن برای شهروندان در تمام پارک‌ها ایجاد شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهر اراک با بیان اینکه این شهر حدود ۱۲۸ پارک دارد که شامل پارک‌های محله‌ای و پارک‌های بزرگ می‌شود، ادامه داد: بوستان‌های بزرگ توسط همه شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علت حضور خانواده‌ها از نقاط مختلف شهر شلوغ‌تر است؛ بنابراین ایمنی آن‌ها دارای اهمیت بالاتری است.

وی با بیان اینکه افسران ایمنی و بهداشت به همراه مسئول ایمنی و بهداشت به صورت دوره‌ای پارک‌های اراک را مورد بازدید قرار می‌دهند، گفت: ممکن است یک بوستان در طول ماه به مدت چهار بار مورد بازدید قرار گیرد و تمام نواقص گذشته که در پارک‌ها شناسایی و بخشی از آن رفع شده است به همکاران سیما و منظر اطلاع داده و رفع شود.

قناتی با بیان اینکه قسمت عمده نقصی که در پارک‌های اراک موجب حادثه دلخراش شده بود، رفع شده است، گفت: عمده‌ترین آن‌ها در مورد اتصالات برقی بوده که به عنوان روشنایی در پارک‌ها مورد استفاده است.

وی با بیان اینکه هم اینک چهار نفر افسر ایمنی و بهداشت دارای مدرک معتبر و در مجموعه شهرداری در حال فعالیت هستند، افزود: تاییدیه این افراد توسط سازمان کار و امور اجتماعی اخذ شده است و سه نفر از آن‌ها توسط پیمانکار معرفی شده‌اند، یک نفر نیز در سازمان به عنوان مسئول دارای حکم رسمی و ابلاغ در این زمینه است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ادامه داد: در پارک‌های اراک دو نوع زمین بازی وجود دارد که در بخشی از آن‌ها ست‌های پلی‌اتیلن شهرداری است و توسط اداره استاندارد و کارشناسان ایمنی و بهداشت رصد و ارزیابی می‌شود، گزارش‌های مربوطه به اداره استاندارد ارسال می‌شود و رفع نواقص آن‌ها نیز توسط کارشناسان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه بعضی زمین‌ها همچون زمین فوتبال یا والیبال زیر نظر هیئت‌های ورزشی است، اظهار کرد: اگر نواقصی در این زمین‌ها شناسایی شود و نیاز به رفع نقص وجود داشته باشد، باید توسط هیئت‌های ورزشی به سازمان اعلام شود و با حضور نماینده هیئت ورزشی مورد نظر رفع نقص‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 693170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.