روند صادرات در استان گلستان رو به‌ رشد است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به پتانسیل‌های استانگفت: روند صادرات گلستان در دولت سیزدهم رو به‌ رشد بوده است، به نحوی که در شش ماه نخست امسال ۳۷ درصد رشد صادراتی برای استان داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا درویش علی حسن‌زاده صبح امروز _پنجشنبه سیزدهم مهرماه_ در هفتادودومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: پایین‌بودن سقف اعتبارات بانک‌ها یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی است و در صورتی‌که این سقف وام افزایش پیدا کند، کمک بزرگی به بخش خصوصی خواهد بود.

وی کمبود انرژی را یکی دیگر از چالش‌های بخش خصوصی دانست و افزود: بسته‌ای در این خصوص تهیه شده است که اگر در این جلسه مصوب شود، در سفر دوم رئیس‌جمهور این بسته در استان گلستان ارائه خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر ۸۷ واحد صنعتی راکد با اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر و در شش ماه نخست سال جاری نیز ۲۵ واحد صنعتی در استان با ۴۲۰ نفر اشتغال احیا شده است.

حسن‌زاده ادامه داد: برای احیای واحدهای صنعتی راکد در استان نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و به منظور ایجاد پنج واحد در حوزه تأمین برق و انرژی در استان به یک همت تسهیلات بانکی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته در راستای بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، میراث‌فرهنگی ۱۹۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع برگزار کرد که هزار و ۳۴۹ مورد مصوب شده و بیش از ۷۵ درصد از این مصوبات به جز مصوباتی که واحدهای تولیدی پیگیر رفع آن نبودند، اجرایی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه گلستان تنها تولیدکننده معدنی در کشور است، افزود: علاوه بر تأمین مورد نیاز کشور، بخشی از آن نیز به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

مدیرکل صمت گلستان با اشاره به پتانسیل‌های استان گفت: روند صادرات گلستان در دولت سیزدهم رو به‌ رشد بوده است، به نحوی که در شش ماه نخست امسال ۳۷ درصد رشد صادراتی برای استان داشته‌ایم.

کد خبر 693155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.