آیت‌الله ناصری پرچم‌دار گفتمان مهدویت بود

معاون فضای مجازی و هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در مشی و اندیشه حضرت آیت‌الله ناصری به‌عنوان یک پرچم‌دار گفتمان‌سازی مهدویت، نکته خاص توجه ویژه به تذهیب نفس است، چراکه این کار انسان را به ساحت ولایت متصل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی علیزاده امروز _پنجشنبه سیزدهم مهرماه_ در همایش «سالک الی‌الله» که به‌منظور بزرگداشت حضرت آیت‌الله ناصری در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد، با تأکید به اینکه ولایت باطن و روح نبوت است اظهار کرد: ملاک درستی فعال اخلاقی در مرحله اول کسب رضایت الهی و در مرحله دوم کسب رضایت ولی خدا است.

وی با طرح این پرسش که یک فرد چگونه و در چند مرحله می‌تواند با امام زمان (عج) ارتباط بگیرد، افزود: مرحله اول توسل و مرحله دوم تمسک به امام (ع) است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مرحله اول خودسازی تذهیب اخلاق و مرحله دوم سلوک الی‌الله است، خاطرنشان کرد: شرط ابتدای مسیر این است که فرد بتواند خودش را به مقام نورانی حضرت نزدیک کند و قلب او به قلب حضرت متصل شود.

علیزاده با بیان اینکه عرفان بدون تمسک به ولایت ممکن نیست، اضافه کرد: سرایت نورانیت قلب امام زمان (عج) به قلب مؤمنان در روایت شیعی تأکید شده است.

اصل سنخیت در کلام آیت‌الله ناصری

وی با بیان اینکه سلوک موالیانه در مشی حضرت آیت‌الله ناصری دیده می‌شود، اضافه کرد: نکته‌ای که ایشان مطرح می‌کند اصل سنخیت است؛ اگر شیعه می‌خواهد به امام زمان (عج) متصل شود باید از صنف و سنخ او شود. دو فردی که از سنج هم نباشند، نمی‌توانند ارتباط وجودی داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه حضرت امام زمان نور است و اگر ما به عالم ظلمت اتصال داشته باشیم از امکان اتصال دور هستیم، تاکید کرد: این تاریکی رذائل اخلاقی است که باید آن را از وجود تخلیه کرد. اگر این فاصله از ظلمت اتفاق بیفتد امکان اتصال به نور رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: تأکید مرتب آیت‌الله ناصری بر نام و یاد حضرت حجت داشتند، موجب شد که ایشان را از فرهنگ‌سازان گفتمان مهدویت بدانند.

معاون فضای مجازی و هنر رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ایشان پیش‌نیاز به ورود به عالم عرفان و اتصال به حضرت حجت را تذهیب نفس می‌دانند.

ضمانت در مسیر سیر و سلوک

علیزاده با بیان اینکه مرحله دوم این است که انسان با ولی خداوند در مسیر سلوک همراه شود اضافه کرد: تأکید آیت‌الله ناصری در این مرحله این است که سیر الی‌الله بدون ضمانت ممکن است زیان‌بار و دورکننده شود. این ضمانت عبارت از این است که انسان دست خود را در دست یک سالک واقعی و عالم ربانی بگذارد.

وی اضافه کرد: با معرفت نسبت به امام زمان (عج) می‌توانیم دست خود را در دست عالم ربانی قرار دهیم و راه را از چاه تشخیص دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در مشی و اندیشه حضرت آیت‌الله ناصری به‌عنوان یک پرچم‌دار گفتمان‌سازی مهدویت، نکته بسیار خاص توجه ویژه به تذهیب نفس است، چراکه این کار انسان را به ساحت ولایت متصل می‌کند.

کد خبر 693132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.