جزئیات برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان بررسی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در دیدار دوجانبه سفیر ترکمنستان در ایران با شهردار اصفهان، طرفین ضمن بررسی جزئیات برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان، برای بررسی امضای تفاهم‌نامه همکاری و توافقات خواهرخواندگی اصفهان با عشق‌آباد اقدام خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در حاشیه دیدار سفیر ترکمنستان در ایران با شهردار اصفهان اظهار کرد: این مسئول دیپلمات برای دیدار با شهردار اصفهان و ارائه پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان ابراز علاقه کرده بود که در راستای دیپلماسی فعال مدیریت شهری در این دوره، این جلسه امروز برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری برنامه هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان توسط سفیر این کشور مطرح شد، افزود: در مجموع اگر توافقات دوجانبه حاصل شود، این برنامه و رویداد فرهنگی ابتدا در نصف‌جهان و سپس در هفته فرهنگی اصفهان در آن کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی چون قرابت فرهنگی، پیشینه هم‌زیستی و تاریخی علاقه‌های هر دو طرف را برای ارتباطات و تعاملات بیشتر، ایجاد کرده است و امیدواریم با توجه به بررسی‌های ابعاد پیشنهادی طرف ترکمنستانی، این برنامه و رویداد فرهنگی شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد.

وی گفت: اصفهان با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد، همواره مورد توجه کشورهای دنیا است و مردم کشورها سعی داشته‌اند به شهر اصفهان سفر کنند و آن را ببینند، بر این اساس شهرداری اصفهان نیز سیاست دیپلماسی فعال فرهنگی-اجتماعی را در مسیر پیش‌روی خود مورد تاکید قرار داده است و از اینگونه دیدارها به گرمی استقبال می‌کند.

جزئیات برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان بررسی می‌شود

معرک‌نژاد تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران و ترکمنستان عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو هستند، فرصت‌های اقتصادی مناسبی می‌تواند بین طرفین ایجاد شود، از طرف دیگر بنیاد علمی-فرهنگی اکو می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای توسعه مناسبات فرهنگی بین کشورهای عضو اکو و به‌ویژه دو کشور ایران و ترکمنستان باشد.

وی افزود: در این دیدار دوجانبه، طرفین ضمن بررسی جزئیات برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان، برای بررسی دقیق‌تر این موضوع و همچنین امضای تفاهم‌نامه همکاری و توافقات خواهرخواندگی اصفهان با عشق‌آباد اقدام خواهند کرد.

جزئیات برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان بررسی می‌شود

کد خبر 693091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.