۳۷ مدرسه در تیران و کرون در حال احداث است

فرماندار تیران و کرون گفت: عملیات احداث ۳۷ مدرسه به همت خیرین در تیران و کرون در حال انجام است که هر ماه یک مدرسه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی کیا، عصر امروز-چهارشنبه ۱۲ مهرماه- در آئین افتتاحیه مدرسه ۶ کلاسه صدیقه طاهره روستای مبارکه اظهارکرد: نهضت مدرسه سازی در تیران و کرون به همت خیرین و مشارکت دولت شکل گرفته و در حال حاضر ۳۷ پروژه مدرسه سازی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای احداث هر یک از این مدارس اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال متناسب با ظرفیت کلاس درس و امکانات نیاز دارد که خیرین و اهالی روستاها و شهرها پیشگام شده‌اند و از طرفی خیرین از دیگر نقاط استان اصفهان جذب شده‌اند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به کمبود مدرسه و فرسودگی برخی از فضاهای آموزشی این شهرستان خاطرنشان کرد: به همت خیرین نهضت مدرسه سازی انجام و این نگرانی و نیاز در حوزه آموزش و پرورش رفع شد.

وی اضافه کرد: همت و اراده خیرین در گره گشایی از مشکلات آموزش و پرورش فرصت سازی برای آینده کشور و تربیت نیروی انسانی است.

محمدی کیا خاطرنشان ساخت: احداث ساختمان برای تحصیل یک اقدام زیرساختی محسوب می‌شود اما باید دانش آموزان با تحصیل خود و تلاش علمی زمینه سربلندی و سرافزاری کشور را فراهم سازند.

احداث بیش از ۲۷۰ کلاس درس در استان اصفهان

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید بیش از ۲۷۰ کلاس درس در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

علی اصغر ذاکران سهم خیرین در این پروژه‌ها را بیش از ۸۵ درصد اعلام کرد و افزود: بدون مشارکت و همکاری مردم قادر به اجرای حجم بالای مدرسه سازی نیستیم.

وی ادامه داد: کمک‌های خرد و کلان مردمی توانسته جهش خوبی را در مدرسه سازی ایجاد کند که همین همکاری‌ها برای گره گشایی از مشکلات جامعه اثر گذار است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان به مشخصات این مدرسه جدید الاحداث اشاره کرد و گفت: این مدرسه با زیربنای ۶۲۵ مترمربع در قالب ۶ کلاس درس، دفتر مدیریت، سالن با کاربردی نمازخانه و محل جلسات با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

کد خبر 693063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.