ایران ۱- چک ۳ / فرصتی که از کف شاگردان عطایی رفت

تیم ملی والیبال ایران یک بر سه مقابل جمهوری چک متحمل شکست شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران امروز -چهارشنبه دوازدهم مهرماه- در قالب چهارمین دیدار از رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ مقابل تیم چک صف‌آرایی کرد. شاگردان عطایی که از سه بازی قبل خود دو شکست برابر تیم‌های آلمان و اوکراین و یک پیروزی برابر قطر با انگیزه بیشتری برای کسب دومین پیروزی به بازی پا نهاده بودند. این دیدار در نهایت با نتیجه سه بر یک به سود جمهوری چک به پایان رسید تا شاگردان عطایی سومین شکست خود در برزیل را دشت کنند. عملکرد ضعیف و غیرقابل‌باور ایران در این دیدار بسیار ناراحت‌کننده بود و موجب شد تا ایران تا چندین رتبه در رنکینگ جهانی سقوط کند. داور اول بازی در این مسابقه بسیار ضعیف عمل کرد و چندین اشتباه بزرگ داشت.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران:

محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی

ترکیب تیم ملی والیبال جمهوری چک:

گالاباوف، یانوش، اسپولاک، جان هادراوا، واسینا، نواک و، زالیچک

ست اول: ایران ۱۷ - جمهوری چک ۲۵

شرح ست اول:

شاگردان عطایی بازی را باضعف و بد شروع کردند تا تیم چک با سرویس‌های دیدنی جان هادر اول و کار تیمی قوی نتیجه را هشت بر سه به سود خود کند. در ادامه ست نخست نیز شاهد بازی قوی جمهوری چک بودیم تا جایی که اختلاف امتیازات به عدد ۹ رسید. هرچند عطایی تلاش کرد تا روند بازی را به سود خود کند اما تعویض‌هایش بی‌فایده بود و حتی جایگزین کردن امین اسماعیل‌نژاد و جواد کریمی به جای صابر کاظمی و وادی مانع حریف نشد. در نهایت با بازی سطح پایین تیم ملی ایران و حتی ۲۰ امتیازی نشدن، چک توانست با نتیجه ۱۷ بر ۲۵ به برتری برسد.

ست دوم: ایران ۲۲ - جمهوری چک ۲۵

شرح ست دوم:

شاگردان عطایی ست دوم را بهتر از ست اول شروع کردند و در همان ابتدای بازی توانستند اختلاف سه امتیازی ایجاد کنند اما این اختلاف خیلی زود از دست رفت و با برتری چک در زدن سرویس و حمله نتیجه ۱۱ بر شش به سود حریف شد. در ادامه عطایی برای تقویت تیم امیرحسین اسفندیار را به جای شهروز همایون‌فرمنش به ترکیب بازگرداند که نتیجه این تغییر در کنار سرویس‌های کاپتان موسوی و صابر کاظمی اختلاف شش امتیازی به یک پوین رسید تا شاهد بازی پایاپایی باشیم. جان هادراوا در امتیاز بیست و سه پشت خط سرویس رفت سرویس‌هایی بی‌نقصش، چک این ست را هم از آن خود کند و در ست‌شماری دو بر صفر پیش بیافتد.

ست سوم: ایران ۲۵ - جمهوری چک ۲۱

شرح ست سوم:

ست دوم در شرایطی پایاپای تا امتیاز هشت پیش رفت. ست سوم اشتباهات هر دو تیم در کنار داوری قابل تعامل بود اما در ادامه با وقت استراحت و تغییر تاکتیک سرمربی تیم جمهوری چک، این تیم در روند امتیازگیری پیش افتاد. عطایی در نتیجه ۱۳ بر ۱۰ درخواست وقت استراحت کند، نتیجه این وقت استراحت نتیجه ۱۵ بر ۱۳ برای تیم ملی کشورمان بود در ادامه سرویس‌های لوکاس واسینا نتیجه را ۲۰ بر ۱۸ به سود حریف کرد اما کار تیمی قوی و درخشش وادی و کاظمی، بلندقامتان کشورمان در ست سوم به پیروزی رسیدند تا در ست‌شماری نتیجه یک بر دو شود.

ست چهارم: ایران ۲۰ - جمهوری چک ۲۵

شرح ست چهارم:

در ست چهارم همچون ست‌های قبل جمهوری چک با سرویس‌های بی نقص، تیم ایران را در دریافت توپ به چالش کشاند و ۱۱ بر شش پیش افتاد اما با قرار گرفتن اسفندیار در خط سرویس بازی در امتیاز ۱۲ به تساوی رسید تا امتیاز ۱۹ شاهد بازی پایاپایی بودیم تا اینکه ضعف ایران در دریافت و سرویس‌های خوب حریف تیم عطایی ۲۱ بر ۱۹ عقب افتاد در ادامه تنها ایران یک امتیاز گرفت و این جمهوری چک بود به امتیاز ۲۵ رسید و یک بر سه پیروز میدان شد.

کد خبر 693019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.