فرمانداری‌ها و بخشداری‌های کردستان به فیبر نوری مجهز شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: استان کردستان جزو استان‌های پیشتاز کشور در استفاده از بستر فیبر نوری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در آئین بهره‌برداری از بستر فیبر نوری فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان که در سالن اجتماعات شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای استان کردستان است که به عنوان اولین استان در کشور از بستر فیبر نوری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استفاده می‌کند و جز استان‌های پیشتاز در بستر برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور است.

وی افزود: فناوری و نقش آن در انتخابات بسیار مهم است تا جایی که از چهار مؤلفه مهم مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات، به صورت مشخص موضوع سلامت انتخابات به حوزه فناوری ارتباط پیدا می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اهمیت فناوری در برگزاری انتخابات، گفت: اقدامات بسیار جدی و قابل قبول در این زمینه انجام شده و مسئولیت برگزاری انتخابات وظیفه خطیر و مهمی است.

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان نیز در این آئین گفت: با تدابیر اندیشیده شده این بستر در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان فراهم شده و تلاش ما تقویت این بستر است.

وی الکترونیکی کردن سیستم‌های موجود در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را با توجه به ایام انتخابات پیش‌رو ضروری دانست و گفت: برقراری ارتباط به صورت الکترونیکی هم در بحث نیروی انسانی، هزینه‌ها و هم در موضوع دقت‌نظر بسیار مهم است.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان تصریح کرد: انتخابات مظهر مردم‌سالاری است، لذا الکترونیکی کردن انتخابات موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: این پروژه در مراحل، انعقاد قرارداد با شرکت مخابرات استان، حفاری و لوله‌گذاری، کابل‌کشی فیبرنوری، فیوژن و تست برقراری ارتباط و پیکربندی تجهیزات مورد استفاده در بستر فیبر نوری و اجرای شبکه انجام شده است.

کد خبر 693000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.