به کمتر از طلا برای کبدی راضی نمی‌شویم

ملی‌پوش سابق تیم کبدی ایران معتقد است تیم کبدی کشورمان از لحاظ فنی بالاتر از رقبا است و نباید به کمتر از طلا راضی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به قهرمانی تیم‌های ملی کبدی بانوان و آقایان ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی، در این دوره از رقابت‌ها نیز بر روی دو تیم حساب ویژه‌ای باز شده است.

تیم ملی کبدی مردان ایران در چهارچوب بازی‌های آسیایی هانگژو با قرار گرفتن در گروه بی مسابقات و کسب سه پیروزی مقابل پاکستان، مالزی و کره جنوبی صعود مقتدرانه به مرحله نیمه‌نهایی را رقم زد.

تیم ملی کبدی بانوان هم که رؤیا داودیان، ملی‌پوش اصفهانی را در ترکیب دارد، در دو دیدار قبلی برابر نپال و بنگلادش به پیروزی دست یافته و یکی از مدعیان محسوب می‌شود.

رضا کمالی‌مقدم، رئیس هیئت کبدی استان اصفهان یکی از ملی‌پوشان سابق کبدی ایران است که تجربه مدال‌آوری با این تیم در بازی‌های آسیایی را دارد و به این بهانه به سراغ او رفتیم و گفت‌وگویی را ترتیب دادیم.

کمالی مقدم در گفت‌وگو با ایمنا می‌گوید: نسبت به نتایجی که تیم ملی کبدی ایران تا به این جای کار گرفته است، می‌توان فهمید که سطح کبدی ایران از بقیه کشورها بالاتر است.

وی می‌افزاید: تیم بانوان کبدی ایران کار سخت‌تری نسبت به تیم مردانمان دارد زیرا گرفتن مدال برای تیم کبدی مردان خیلی راحت است و از نظر فنی نیز تیم مردان از رقبا بالاتر است.

رئیس هیئت کبدی اصفهان ادامه می‌دهد: از یک رو برای حضور رؤیا داوودیان نماینده اصفهان در تیم ملی خوشحال هستیم و ازیک‌طرف هم ناراحت هستیم که دوره گذشته در مسابقات جاکارتا دو نماینده داشتیم؛ اما الان یک نماینده داریم و امیدواریم در آینده شاهد نماینده‌های بیشتری از اصفهان مخصوصاً در تیم آقایان باشیم.

وی تاکید می‌کند: بازی‌های آسیایی جو بسیار خوبی دارد و حالا هم که از نزدیک در هانگژو نیستم؛ اما دلم پیش بچه‌هاست و می‌دانم چقدر تلاش کردند، ازاین‌رو کمتر از طلا راضی‌کننده نیست.

به گزارش ایمنا، تیم ملی کبدی بانوان با دو برد صدرنشین گروه است و راهی مرحله نیمه نهایی خواهند شد و دیدارهای نیمه نهایی جمعه برگزار می‌شود.

تیم ملی کبدی مردان ایران نیز در مرحله گروهی با سه برد مقابل پاکستان، مالزی و کره جنوبی به عنوان تیم نخست راهی مرحله نیمه نهایی شد که در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها روز جمعه به مصاف حریفان می‌رود.

کد خبر 692983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.