قم طوفانی شد / اعلام هشدار نارنجی از سوی هواشناسی

هوای قم که از دیروز سه‌شنبه شرایط ناپایداری دارد، ظهر امروز (چهارشنبه) به طوفان و ریزگرد ختم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر قم امروز – چهارشنبه دوازدهم مهرماه – هوای طوفانی همراه با ریزگرد را تجربه می‌کند. پس از ناآرامی‌های جوی دیروز سه شنبه، امروز نیز توفان با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر برای تردد و تنفس شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده است.

پاره شدن بنرها، شکستن درختان، سقوط اجسام و آسیب به داربست‌ها از جمله اتفاقاتی است که در نقاط مختلف شهر گزارش شده است؛ کاهش دید افقی نیز برای تردد شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده است.

به دنبال این اتفاقات اداره کل هواشناسی استان قم قم در اطلاعیه‌ای هشدار سطح نارنجی را به دستگاه‌ها و مردم اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به افزایش گرادیان فشار و ادامه ناپایداری‌های جوی و افزایش سرعت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شاهد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و محدودیت دید افقی و بارش پاران در روزهای چهارشنبه ۱۲ مهرماه تا پنج شنبه ۱۳ مهر در سطح استان خواهیم بود.

عصر روز گذشته در برخی از مناطق استان قم از جمله خلجستان، راهجرد، فوجرد، جاده تفرش و کهک بارش‌های پاییزی رخ داد اما شهر قم از بارش‌ها بی نصیب بود و مردم در ابتدای صبح با حجم گسترده‌ای از گرد وغبار در سطوح مواجه شدند.

در خیابان جمهوری قم نیز شکسته شدن یک درخت موجب مسدود شدن خیابان شد که با همراهی مردم و نیروهای خدماتی مسیر خیابان مجدد باز شد.

۱۱۰۰ تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷

در پی تشدید وضعیت ناپایداری جوی شهر قم و وجود تندباد و گردخاک، علاوه بر تیم‌های عملیاتی و امداد و نجات شهرداری قم، سامانه ۱۳۷ نیز در حالت آماده‌باش کامل بوده و در ساعات گذشته ۱۱۰۰ تماس شهروندان را پاسخگو بوده است.

رفع خطر سقوط درختان، برخورد درختان با شبکه برق، رفع خطر سقوط تأسیسات شهری از جمله پیام‌های ثبت شده سامانه ۱۳۷ شهرداری قم در پی وضعیت ویژه جوی است که پاسخگویی و پیگیری آن انجام شده یا در حال انجام است.


کد خبر 692975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.