فعالیت ۱۹۸ هنرستان اصفهان در زمینه رشته‌های صنایع دستی

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان ۵۰۰ هنرستان دارد که از این تعداد ۱۹۸ هنرستان در زمینه رشته‌های صنایع دستی فعال هستند و سه هنرستان به صورت تخصصی و ویژه آموزش صنایع دستی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شاهپوری امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در آئین اختتامیه جشنواره صنایع دستی خلاق در نمایشگاه فن نما با اشاره به فرایند برگزاری جشنواره صنایع دستی خلاق در این نمایشگاه اظهار کرد: اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شده است و تمام نهادهایی که در این شهر و استان وجود دارند در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز در راستای وظیفه سازمانی خود که بحث آموزش و پرورش و به نوعی آموزش و فرهنگ‌سازی است در زمینه صنایع دستی فعالیت می‌کند، افزود: در حال حاضر اصفهان ۵۰۰ هنرستان دارد که از این تعداد ۱۹۸ هنرستان در زمینه رشته‌های صنایع دستی فعال هستند و سه هنرستان به صورت تخصصی و ویژه آموزش صنایع دستی را برعهده دارند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تعداد ۲ هزار نفر در جشنواره صنایع دستی خلاق ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۲۰۰ نفر از آنها توانستند آثار خود را به موقع آماده کنند و در جشنواره ارائه دهند.

وی ادامه داد: از این میان ۱۴۱ اثر به عنوان منتخب نهایی شناخته شد که پس از مراحل آزمون عملی و راستی آزمایی تعداد ۷۹ اثر با رتبه‌های اول، دوم و سوم انتخاب شدند و از آثار منتخب و هنرمندان منتخب تقدیر و تشکر به عمل آمد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان، مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان به افراد برتر در رشته‌های سفال، دوخت سنتی، قلمزنی، تذهیب، طلا و جواهرسازی، فرش و دوخت‌های تزئینی، جوایزی اهدا شد.

کد خبر 692940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.