هجوم ساس‌ها در پاریس بر المپیک ۲۰۲۴ تاثیر خواهد داشت؟

وحشت از ساس‌ها، پاریس را فراگرفته و با افزایش موجی از حشره‌هراسی در سراسر فرانسه، سلامت، ایمنی و شایستگی این کشور برای میزبانی از المپیک ۲۰۲۴ زیر سوال رفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هجوم ساس‌ها به پاریس و دیگر شهرهای فرانسوی طی هفته‌های اخیر سرتیتر تمام اخبار در رسانه‌های خبری فرانسوی و در حال حاضر بین‌المللی بوده است، تا جایی که با ایجاد موجی از حشره‌هراسی در کل کشور تردیدهایی را در مورد سلامت و ایمنی فرانسه در طول بازی‌های المپیک سال آینده ایجاد کرده است.

فرانسه در پاسخ به نگرانی‌های ایجادشده توضیح داد که روند صعودی افزایش ساس‌ها به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و این کشور هر سال در اواخر تابستان شاهد افزایش شدید ساس‌ها است.

فرانسه دلیل این امر را مسافرت‌های مردم طی ماه‌های جولای و آگوست معرفی کرد که با افرایش احتمال حمل این حشرات در درزهای چمدان‌های آن‌ها همراه است و هر سال افزایش فصلی این حشرات بیشتر از سال گذشته می‌شود. با این حال ساکنان پاریس که از هر ۱۰ نفر یک نفر تاکنون مشکل ساس‌ها را تجربه کرده است با استرس بی‌سابقه‌ای مواجه شده‌اند، تا جایی که با وجود اثبات نشدن وجود قطعی ساس‌ها در سینماها و قطارهای این شهر همواره گزارشاتی مبنی بر گزیده شدن با ساس‌ها به دست مقامات پاریس می‌رسد.

داستان‌های ترسناک منتشرشده در این باره نیز به‌قدری سریع در اینترنت پخش می‌شوند که به یک وضعیت اضطراری ملی تبدیل شده است، چرا که پخش فیلم‌های ویدئویی از حرکت کنه‌های ناشناس روی صندلی‌های سینما و بررسی صندلی‌های قطار اما ممانعت از نشستن روی آن‌ها، به‌نوعی روان‌پریشی عمومی در سطح شهر تبدیل شده است.

به این ترتیب شهرداری پاریس و دولت مرکزی فرانسه خواستار اقدام فوری شده‌اند، چراکه در کنار اضطراب جاری در شهر، فرانسه باید پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ از وجهه پاریس محافظت کند.

بازگشت ساس‌ها به صحنه جهان و بار روانی آن

اقداماتی هم‌چون گسترش اخبار مربوط به ساس‌ها از یک جهت مفید است و باعث می‌شود مردم از مشکل آگاه شوند و هر چه زودتر در برابر مقابله با ساس‌ها کاری کنند، از سوی دیگر بسیار اغراق‌آمیز است و شهرها را با مشکل مواجه می‌کند. عوامل متعددی هم‌چون جهانی شدن، تجارت کانتینری، گردشگری و مهاجرت از مهم‌ترین دلایل بازگشت ساس‌ها و گسترش آن‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود.

جمعیت این موجودات مانند بسیاری از جانوران دیگر پس از جنگ جهانی دوم، به دلیل استفاده گسترده از DDT به شدت کاهش یافت. اما DDT و بسیاری از مواد شیمیایی دیگر به دلیل تأثیر منفی بر انسان‌ها ممنوع شد. در حال حاضر جمعیت ساس‌ها با از بین رفتن موجوداتی که در وهله اول از نظر ژنتیکی مستعد ریشه‌کنی شیمیایی بودند، تغییر یافت و ساس‌هایی که در گذشته از حملات رعد آسای DDT جان سالم به در بردند، اجداد نژاد امروزی را تشکیل می‌دهند که بسیار مقاوم‌تر از درگذشتگان خود هستند. از سوی دیگر کاهش سوسک‌ها به‌عنوان شکارچیان درجه اول ساس‌ها با افزایش جمعیت این موجودات همراه بوده است.

با این وجود حقیقت این است ساس‌ها تهدیدی جدی به‌شمار نمی‌روند، زیرا ناقل هیچ ویروس یا باکتری نیستند و خارش جای گزش آن‌ها دوام زیادی ندارد. تنها واقعیت این است که خطر این موجودات بیشتر روانی است تا فیزیکی و بیشتر مردم جهان در حال زندگی کردن در کنار آن‌ها هستند بدون اینکه این موضوع را بدانند. در اصل مشکلات آن‌ها زمانی آغاز می‌شود که در اطراف خود یک ساس مشاهده کنند.

کد خبر 692918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.