اجرای طرح نخستین بوستان کشاورزی مشهد اقدام شاخص مدیریت شهری است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نخستین پروژه بوستان کشاورزی شهری مشهد واقع در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) حد فاصل دانشجو تا سیدرضی یکی از اقدامات موثر مدیریت شهری است که آورده اقتصادی، پیوست اجتماعی و فرهنگی ارزشمندی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محروقی امروز_ چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در بازدید از نخستین بوستان کشاورزی مشهد و تصفیه خانه چهل بازه، اظهار کرد: پروژه بوستان کشاورزی، اقدام بسیار ارزشمند و خلاقانه‌ای است و ضرورت دارد با تحقیق و مطالعه، نقاط ضعف آن شناسایی، برطرف و نقاط قوت آن نیز تقویت شود.

وی افزود: پروژه نخستین بوستان کشاورزی شهری مشهد واقع در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) حد فاصل دانشجو تا سیدرضی یکی از اقدامات مؤثر مدیریت شهری است و علاوه بر آورد اقتصادی، پیوست اجتماعی و فرهنگی ارزشمندی دارد، بنابراین به تقویت نهاد خانواده‌کمک می‌کند.

عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: کشاورزی شهری یک استراتژی تکمیلی برای ایجاد تعاملات اجتماعی میان شهروندان، بهبود شرایط زیست محیطی، بهبود سلامت جسم و روان، کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و توسعه اقتصاد شهر است.

وی اضافه کرد: کسب درآمد، کمک به پس‌انداز خانواده، مقرون به صرفه بودن مواد اولیه غذایی و افزایش سلامت مواد غذایی از مزایای اقتصادی کشاورزی شهری است، در همین راستا مدیریت شهری اقدام به ساخت نخستین بوستان کشاورزی شهری با حدود ۲۰۰ مزرعه ۲۵ متر مربعی کرده است.

محروقی تاکید کرد: کشت سالم و بدون استفاده از مواد شیمیایی، امنیت غذایی و جذب مشارکت گروه‌های اجتماعی از اهداف این پروژه مذکور است و می‌تواند گامی برای تقویت سرمایه اجتماعی شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اقدام جالب توجه و ارزشمند دیگری که در این بوستان انجام شده، کاشت گونه‌های گیاهی که به آب کم نیاز دارد و سازگار با اقلیم شهر مشهد است، این اقدام برای مدیریت منابع آب لحاظ شده که قابل تقدیر است.

کد خبر 692916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.