سند تحول قضایی در حال به‌روزرسانی است

رئیس قوه قضائیه گفت: سند تحول قضایی از سوی معاونت راهبردی این دستگاه در حال به‌روزرسانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در جمع دانشگاهیان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه نباید در زمین دشمن بازی کرد، اظهار کرد: نباید داشته‌های خود را کم بگیریم.

وی با اشاره به وجود مشکلات و کاستی‌هایی در کشور، افزود: انتقاد در جامعه ضروری است، اما نباید از جنبه‌های مثبت کشور در عرصه‌های گوناگون غافل شد زیرا اگر ملت ما ضعیف بود، دشمنان برای مقابله با ما سرمایه گذاری سنگینی نمی‌کردند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در برهه خاص کنونی باید قدردان نظام اسلامی بود و زمینه اقتدار و شکوفایی کشور را فراهم کرد، خاطرنشان کرد: استقلال، اقتدار، پیشرفت و آرامش مردم و نظام اسلامی بسیار مهم و از مسائل مهم تحقق آن‌ها، علم، تعلیم و تربیت است و اگر در این زمینه‌ها پیشرفت نکنیم در سایر زمینه‌ها پسرفت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: پیشرفت‌های علمی برای کشور حکمت، تدبیر و بازدارندگی به ارمغان آورده و آینده کشور به دست جوانان و دانشجویان است و آنها مدیران آینده مملکت هستند و باید تلاش کنند با تحقیق و بررسی مشکلات و نارسایی‌ها، زمانی که سکان هدایت کشور را در دست گرفتند اشکالات کنونی را رفع کنند.

وی در پاسخ به پرسش‌ها و مطالبات دانشجویان، تاکید کرد: ارتباط با مردم و دانشگاهیان از اولویت‌های دستگاه قضائی است و بدون تعارف این دیدارها برای بنده بسیار مفید بوده و تا حد امکان تلاش می‌کنم چنین دیدارهایی برگزار شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: از اول مهرماه تاکنون در سه مرکز علمی شامل دانشگاه‌های سنندج، بیرجند و تبریز با اساتید و دانشجویان دیدار داشته‌ام، حتی جلسات موردی و خصوصی با آن‌ها برگزار کرده‌ام و از همه این جلسات بهره‌مند شده‌ام.

حجت‌الاسلام اژه‌ای افزود: در طول دو سال و سه ماه از حضور خود در دستگاه قضائی، هیچ قشری وجود ندارد که با نمایندگان آن‌ها از نزدیک دیدار و گفت‌وگو نکرده باشم.

وی با بیان اینکه دفتر ارتباطات مردمی دستگاه قضائی با ۲۵ نفر تمام نامه‌های مردم را بررسی می‌کند، اظهار کرد: در زمان کنونی سند تحول قضائی از سوی معاونت راهبردی این دستگاه در حال به‌روزرسانی است و در این زمینه دانشگاهیان می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: چگونگی تعامل با دانشگاهیان در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های یکدیگر در قالب پایان‌نامه‌ها، اصلاح و تربیت مجرمان و تعریف دقیق از آزادی مشروع از اولویت‌های این دستگاه است.

کد خبر 692910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.