هوش مصنوعی، تصمیم‌ساز شهرسازی اصفهان می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: با توجه به پایه‌گذاری انجام شده از سال گذشته با راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان، سعی می‌کنیم تصمیم‌سازی‌ها را به هوش مصنوعی بسپاریم تا مدیران بتوانند بر اساس تحلیل‌های درست، تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی فن‌نما اظهار کرد: در حال حاضر از عصرهای آهن، کشاورزی و مدرن گذشته است و شهروندان در عصر دگرگونی‌های اطلاعاتی و شهر نیز در عصر چهارم یعنی فناوری اطلاعات، دانایی و فرامدرن قرار دارند.

وی افزود: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان عصر حاضر منجر به هوشمند شدن شهرها از نظر شکل‌گیری، توسعه و خدمات‌رسانی در حوزه شهرسازی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های این معاونت، طراحی شهری است که استفاده از نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، همانطور که در سایر شهرهای جهان نیز استفاده می‌شود، می‌تواند به کاهش خطاها در این حوزه و ایجاد فضاهای شهری منطبق بر ساختار انسان‌گرایی کمک کند.

وی با بیان اینکه حضور هوش مصنوعی و فناوری در حوزه معماری شهری به ایجاد طرح‌هایی با کیفیت بالاتر و خطای کمتر در طراحی و اجرا کمک خواهد کرد، ادامه داد: در حوزه خدمات‌رسانی به مراجعانی که قصد ساخت‌وساز دارند نیز، استفاده از فناوری‌های نوین، گروه‌های دانش‌بنیان و جوانان متخصص کمک می‌کند که با رویکرد و نگرشی متفاوت از دیدگاه سنتی و مبتنی بر فناوری اطلاعات، پاسخگوی درخواست‌ها برای کاهش زمان، افزایش سرعت و دقت، همراه با ضوابط و مقررات قانونی باشیم.

تلاش می‌کنیم در قالب تحلیل‌های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، برای تغییر کاربری‌ها، کالبد شهر، توسعه شهر، ارتفاعات، ترافیک و اقتصاد شهر، به‌جای استفاده از تفکر انسانی، به تفکرهای سیستمی و هوش مصنوعی برسیم و به حداقل خطاها در تصمیم‌گیری‌ها دست پیدا کنیم.

مهدویان تاکید کرد: یکی از اقداماتی که از سال گذشته بر مبنای هوش مصنوعی و استفاده از شهرسازی الکترونیک و هوشمند انجام شد، به‌کارگیری سامانه هوشمند توسعه شهری است که در فاز نخست موضوع ارائه خدمات هوشمند مبتنی بر فناوری‌های نوین مطرح شد تا سلیقه‌گرایی افراد را کاهش دهیم؛ در قالب فاز دوم که در حال اجرا است نیز، ورود هوش مصنوعی برای تحلیل شهر با کمک دانش‌بنیان‌ها است.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود بیگ‌دیتای موجود در سامانه هوشمند توسعه شهر، تلاش می‌کنیم در قالب تحلیل‌های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، برای تغییر کاربری‌ها، کالبد شهر، توسعه شهر، ارتفاعات، ترافیک شهر و اقتصاد شهر، به‌جای استفاده از تفکر انسانی، به تفکرهای سیستمی و هوش مصنوعی برسیم و به حداقل خطاها در تصمیم‌گیری‌ها دست پیدا کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه هر چه تحلیل‌ها دقیق‌تر شود، تصمیم‌گیری‌ها بهتر خواهد شد، ادامه داد: با توجه به پایه‌گذاری انجام شده، از سال گذشته با راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان، سعی می‌کنیم تصمیم‌سازی‌ها را به هوش مصنوعی بسپاریم تا مدیران بتوانند بر اساس تحلیل‌های درست، تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 692878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.