شناسایی شبکه جعل اسناد رسمی و اوراق قضائی و دولتی در فردیس

رئیس کل دادگستری استان البرز از شناسایی و بازداشت باند جعل اسناد رسمی و اوراق قضائی و دولتی خبر داد که به منظور آزادی متهمان در مراجع قضائی، اسناد جعلی برای ضمانت ارائه می‌کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی، با اعلام خبر شناسایی و بازداشت باند جعل اسناد در حوزه قضائی فردیس اظهار کرد که این شبکه چند نفره با حضور در مجتمع قضائی مشکین دشت فردیس قصد ضمانت در مراجع قضائی را داشتند که اسناد ارائه شده توسط مقام قضائی مورد تردید قرار گرفته و منجر به شناسایی و بازداشت اعضای این باند شد.

وی اضافه کرد: در این پرونده خانمی با در اختیار داشتن حکم کارگزینی و فیش حقوقی برای انجام ضمانت به مجتمع قضائی مشکین دشت مراجعه می‌کند که بعد از بررسی‌های لازم مشخص می‌شود اسناد ارائه شده جعلی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: در ادامه با تحقیقات معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه مشکین دشت، دیگر همدست این خانم که یک آقا بود در دادسرا شناسایی و بازداشت شد که همراه وی نیز اسناد مجعول از جمله حکم کارگزینی و فیش حقوقی قرار داشت.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در تحقیقات سرپرست مجتمع دادسرای مشکین‌دشت مشخص شد فردی بیرون از مجتمع نقش هدایت و رهبری این دو نفر را داشته است، تصریح کرد: این فرد نیز بلافاصله شناسایی و در حالی که در خودروی خود منتظر بود بازداشت شد که در بازرسی از وسیله نقلیه وی تعداد زیادی اسناد و اوراق مجعول و مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

وی ادامه داد: از محل زندگی همین فرد نیز ۲۰ مهر مجعول مربوط به مراجع مختلف قضائی و ادارات ثبت اسناد و املاک، صنعت و معدن، اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی، اسناد و مکاتبات مجعول با مراجع قضائی و دادگستری‌ها و دفاتر اسناد رسمی و همچنین ده‌ها فرم خام سند تک برگی مجعول و بنچاق های مجعول ثبتی و تمبرهای مجعول کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه این متهمان هم اکنون در بازداشت به سر می‌برند، گفت: با توجه به نحوه اقدامات مجرمانه اعضای باند، تحقیقات از آن‌ها در خصوص تعداد جعل‌های انجام شده و مدارک جعلی استفاده شده در مراجع قضائی و سایر ادارات و همچنین شناسایی سایر اعضای شبکه در جریان است.

فاضلی هریکندی افزود: توصیه اکید داریم افراد در صورتی که نیاز به ضامن اعم از کفیل و یا وثیقه گذار در مراجع قضائی دارند سراغ بستگان و افرادی که می‌شناسند بروند برای اینکه ممکن است در دام افراد جاعل و کلاهبردار بیافتند و بعداً به اتهام مشارکت یا معاونت با این افراد، تحت تعقیب قضائی قرار گیرند.

کد خبر 692820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.