تابلو بورس امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / تلاش برای حفظ مقاومت

بازار در زیر مقاومت دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد و بالای حمایت دو میلیون واحد قرار گرفته است که منجر به این روند رکودی در بازار سرمایه از لحاظ تکنیکالی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارزش معاملات به کمتر از پنج همت و حجم آن به کمتر از هفت میلیارد تومان رسید که هر دو مورد در گزارش پیش از بازار ذکر شده بود، تعطیلی‌های بین هفته و خروج نقدینگی از بازار به طرق مختلف عامل رکود بازار سرمایه است، بازار بورس امروز به زحمت رشد دو هزار واحدی داشت و به سطح دو میلیون ۶۹ هزار واحد رسید.

مطالعه بیشتر:

بورس امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

شاخص هم وزن نیز با رشد سه هزار ۲۵۶ واحدی به محدوده ۷۱۵ هزار واحد رسید، ارزش معاملات بازار بورس در سطح چهار هزار ۲۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات در محدوده شش میلیارد برگه سهم بود در بازار بورس امروز نمادهای «شپدیس»، «خودرو»، «پاکشو»، «شستا» و «خساپا» بیشترین تأثیر مثبت و «شبندر» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر جای گذاشتند.

بازار در زیر مقاومت دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد و بالای حمایت دو میلیون واحد قرار گرفته است که منجر به این روند رکودی در بازار سرمایه از لحاظ تکنیکالی شده است، از منظر بنیادی نیز رشد نرخ بهره در هفته گذشته منجر به این اتفاق شده است.

در بازار فرابورس نیز شاهد رشد ۸۵ واحدی بودیم، ارزش معاملات فرابورس در مرز ۳۰ همت و حجم معاملات برابر با چهار میلیارد ۷۲۷ میلیون برگه سهم بود، در بازار فرابورس نیز نمادهای «اریا»، «تجلی»، «غصینو»، «شگویا»، «زاگرس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر مثبت و هرمز بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

درج نماد معاملاتی سه شرکت در بازار توافقی

وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: تاکنون نماد معاملاتی سه شرکت «تأمین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان»، «سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا» و «کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان» در بازار توافقی درج شده‌اند.

صدور مجوز ۳ شرکت سبد گردان دیگر تا هفته آینده

مهدی یاربد، رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس گفت: تاکنون ۷۵ سبد گردان مجوز فعالیت از سازمان بورس دریافت کرده‌اند و مجوز هفتاد و ششمین سبد گردان با عنوان (مایا) نیز صادر شد. تا هفته آینده مجوز ۳ شرکت سبد گردان دیگر نیز صادر خواهد شد، محدودیتی برای صدور مجوزهای فعالیت برای شرکت‌های سبد گردان وجود ندارد و هر متقاضی که شرایط دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت‌های سبد گردان را احراز کند، می‌تواند درخواست خود را از طریق درگاه ملی مجوزها ارسال کند.

درخواست سه مگا پروژه برای پذیرش در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای

محمود گودرزی، مدیر عامل بورس تهران گفت: سه مگا پروژه دیگر با هدف تأمین مالی برای پذیرش در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای درخواست داده‌اند، اما باید به منظور کاهش ریسک بررسی‌های بیشتری روی آن‌ها صورت گیرد. پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال حدود ۵ شرکت در مرحله عرضه اولیه داشته باشیم.

جزئیات معاملات سهام در بازار توافقی تشریح شد

محمدصادق غزنوی، سرپرست مدیریت عملیات بازار فرابورس با اشاره به اینکه معاملات در بازار توافقی بدون دامنه نوسان و حجم‌مبنا خواهد بود، گفت: همه معاملات در این بازار به روش بلوکی و معاملات عمده است.

وی با تأکید بر اینکه مشتریان بازار توافقی از طریق کارگزاران باید «اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک‌» را تأیید و امضا کنند، افزود: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی به غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در سهام، با درآمد ثابت و مختلط می‌توانند در این بازار حضور داشته باشند.

تغییرات بازار

تابلو بورس امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / تلاش برای حفظ مقاومت

نقشه بازار

تابلو بورس امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / تلاش برای حفظ مقاومت

کد خبر 692788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.