کاشت ۲۰ هزار گل در سطح منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با فرارسیدن فصل پاییز، کاشت ۱۵ هزار گلدان گل داوودی و پنج هزار گل کلم‌تزئینی در میادین، چهارراه‌ها، جزایر ترافیکی و باغچه‌های سطح این منطقه در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه گل‌کاری‌های فصلی موجب نشاط و سرزندگی در محیط شهری می‌شود، اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل پاییز و با رویکرد زیباسازی و ایجاد فضاهای فرح بخش، کاشت گونه‌هایی از گیاهان که در برابر سرما مقاوم هستند در دستور کار شهرداری منطقه ۹ قرار گرفته است.

وی طراحی فضای سبز و کاشت گل و گیاه را از عوامل تأثیرگذار در سلامت روح و جان شهروندان برشمرد و افزود: شهرها به‌عنوان کانون تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند، باید ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی داشته باشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: واحد فضای سبز منطقه ۹ به‌منظور افزایش سرسبزی، طراوت بخشیدن به سیما و منظر شهری و تلطیف روحیه شهروندان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در حال کاشت گل‌های فصلی در سطح منطقه است.

وی تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن فصل پاییز، کاشت ۱۵ هزار گلدان گل داوودی و پنج هزار گل کلم تزئینی در میادین، چهارراه‌ها، جزایر ترافیکی و باغچه‌های سطح منطقه ۹ نیز در حال انجام است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: با استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم، می‌توان علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی و اثرات مثبت گل‌ها و گیاهان، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی کرد.

کد خبر 692786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.