آخرین وضعیت سهام عدالت جاماندگان+ زمان واگذاری

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره آخرین وضعیت سهام عدالت جاماندگان و زمان واگذاری آن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مالک رحمتی در برنامه صف اول درباره آخرین وضعیت سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد: پیش از این به ۴۹ میلیون نفر از هموطنان سهام عدالت داده شده و تعدادی از افراد جدیداً مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

وی افزود: براساس قانون فعلی حدود چهار میلیون نفر مشمول سهام عدالتند، یکی ازدغدغه‌ها و تأکیدات دولت سیزدهم این بوده که سبد لازم برای این افراد توسط سازمان خصوصی‌سازی ارائه شود، حدود ۲۰ روز گذشته سبد سهامی که برای سهام عدالت باید در نظر گرفته شود را آماده کردیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس ارزش روز هر فرد باید ۱۰ میلیون تومان سهام دریافت کند، این افراد سه دهک پایین جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و تعدادی از افراد دهک اول تا سوم هستند، مجموعاً باید ۵۰ همت سهام معرفی می‌کردیم تا دولت مصوب کند و فرایند اجرای اعطای این سهام به مردم را آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: حدود ۵۲ همت سهام به دولت معرفی کردیم که شامل ۱۲ شرکت است، پس از آنکه سبد سهام توسط دولت تعیین شود، فرایند اجرایی آن آغاز خواهد شد، قرار بود در خصوصی‌سازی به مردم و تعاونی‌ها توجه کنیم که در این سیاست اندکی کوتاهی شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: توجه به تعاونی‌ها در واگذاری سهام عدالت در اولویت است و فرایند از طریق آن‌ها انجام خواهد شد، در سایر واگذاری‌ها نیز به بخش خصوصی واقعی که دنبال رانت نباشند توجه خواهیم کرد.

کد خبر 692727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مددجو IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    ۱۵ ساله مددجوی کمیته امداد هستیم سهام عدالت نداریم پس چرا به ما سهام نمیدن تا با سودش یه چاله از بدبختیامونو پر کنیم حداقل سالی یه بار بتونیم گوشت و مرغ بخوریم
  • علیرضا IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام چطوری بفهمم سهام عدالت دارم یا نه چون خیلی وقت ثبت نام کردم ممنونم