اجرای ویژه برنامه‌های هفته حافظ با تحقق شعار شیراز «شهر خلاق ادبی»

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته حافظ در پنج بخش اجرا می‌شود، گفت: این برنامه‌ها و دیگر اقدامات فرهنگی در شهر شیراز در راستای تحقق عنوان «شهر خلاق ادبی» به شهر سومین حرم اهل بیت (ع) خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله مظفری عصر امروز_ سه شنبه یازدهم مهر_ در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته حافظ پرداخت و اظهار کرد: با مشارکت تمام ارگان‌های حوزه فرهنگ و هنر شهر شیراز در کنار یکدیگر ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ از روز پانزدهم لغایت بیست‌ویکم مهرماه جاری در سطح شهر شیراز برگزار می‌شود.

وی همچنین از اجرای «ارکست سمفونیک حافظ» در این ایام خبر داد و افزود: در روزهای هفدهم و هجدهم مهرماه جاری با همکاری گروه ارکستر سمفونی فارس «ارکست سمفونیک حافظ» که بخشی از اپرای چند ساعته است در تالار حافظ اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از تهیه قطعه ارکستر سمفونی شهر شیراز خبر داد و گفت: دیدگاه بین‌المللی در تهیه قطعه ارکستر سمفونی شیراز وجود دارد و مراحل تهیه این قطعه موسیقی فاخر در دست اقدام است.

مظفری همچنین از برگزاری جشنواره ملی «خاطره‌سازی و بازسازی خاطرات با حافظ» در قالب دو برنامه عکس و خاطره با حافظیه و اشعار این شاعر بزرگ ایرانی خبر داد و ادامه داد: برنامه میدانی مشاعره و خوانش غزل حافظ یکی دیگر از برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ در شهر شیراز است.

وی تصریح کرد: این برنامه مشاعره در گذر استاد شجریان با حضور اسماعیل آذر در روزهای هجدهم و نوزدهم مهرماه میزبان عاشقان شعر و ادب خواهد بود.

آذین بندی گذر حافظ، برگزاری نشست علمی حافظ، برپایی کرسی تدریس زبان فارسی و برگزاری نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحبان فکر به صورت برخط در بیستم مهر با هدف دیپلماسی شهری و گسترش اندیشه‌های حافظ در جهان، از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بزرگداشت حافظ بود که معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد.

مظفری اضافه کرد: در این ایام سلسله پادکست‌های تک بیت حافظ به همراه توضیح در ۳۰ ثانیه برای انتشار در فضای مجازی تهیه شده که ۳۰ قطعه آن تاکنون تدوین و آماده انتشار است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته حافظ در پنج بخش با هزینه‌کرد یک میلیارد تومان اجرا می‌شود، گفت: این برنامه‌ها و دیگر اقدامات فرهنگی در شهر شیراز در راستای تحقق عنوان «شهر خلاق ادبی» به شهر سومین حرم اهل بیت (ع) خواهد بود چرا که این شهر دارای ظرفیت‌های بالقوه و همچنین تاریخ، تمدن و فرهنگ بسیار غنی است.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در پایان با بیان اینکه در راستای تولید یک دیوان صوتی در هفته بزرگداشت حافظ ۲۵۶ غزل از حافظ شیرازی توسط کودکان و نوجوانان در استودیوی تخصصی خوانش خواهد شد، تاکید نشان کرد: رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر شیراز به صورت قوی دنبال می‌شود و برنامه حافظ خوانی و سعدی خوانی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با حضور اساتید مطرح در آرامگاه‌های سعدیه و حافظیه برپا می‌شود.

کد خبر 692714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.