ایران ۳-قطر۱ / اولین پیروزی شاگردان عطایی در انتخابی المپیک

تیم ملی والیبال کشورمان مقابل قطر به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز -سه‌شنبه یازدهم مهرماه- تیم ملی والیبال ایران در قالب سومین دیدار از رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ مقابل تیم قطر صف‌آرایی کرد. شاگردان عطایی که دو بازی قبل خود را برابر تیم‌های آلمان و اوکراین باخته بودند با انگیزه بیشتری برای کسب پیروزی به بازی سوم پا نهاده بودند. این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان عطایی اولین پیروزی خود در برزیل را دشت کنند.

ترکیب تیم ملی ایران: محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی

ترکیب تیم ملی قطر: رنان، مبارک، رایمی، گئورگیف، ابونابوت، داینه

ست اول: ایران ۲۵ - قطر ۲۳

شرح ست اول:

بازی در شرایط یکسانی شروع شد و دو تیم در امتیازگیری پایاپای پیش رفتند تا تیم قطر با نتیجه شش بر چهار پیش افتاد. در ادامه با مصدومیت کاپیتان موسوی، جلوه جایگزین وی شد. دو تیم همچنان تا امتیاز ۱۶ برابر پیش رفتند اما این بار ایران بود که در امتیازگیری پیش افتاد و سرمربی قطر را مجبور کرد در نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به سود کشورمان وقت استراحت بگیرد اما نتیجه‌ای برای حریف نداشت و این ایران بود که در یک ست پایاپای با نتیجه ۲۳ بر ۲۵ به پیروزی رسید.

ست دوم: ایران ۲۳ - قطر ۲۵

شرح ست دوم:

در ابتدای ست ایران امتیاز را به نام خود زد اما در ادامه این تیم قطر بود که با امتیازگیری چهار امتیاز پیاپی گرفت و اختلاف خود را با تیم کشورمان به عدد دو رساند ولی در ادامه دو تیم به تساوی رسیدند اما مجدد تیم قطر با سرعت بیشتری در امتیازگیری پیش رفت هرچند در امتیازاتی دو تیم به تساوی رسیدند و گاهی ایران با یک امتیاز پیش بود اما به دلیل عدم اندیشیده شدن تدابیر و تغییر تاکتیک از سوی عطایی باعث شد امتیازات حساس پایانی این ست را قطر بگیرد تا دو تیم در ست شماره به تساوی برسند.

ست سوم: ایران ۲۵- قطر ۱۷

شرح ست سوم: اولین امتیاز این ست به نام ایران ضرب شد و در ادامه ایران در نتیجه هفت بر سه پیش افتاد. سرویس‌های بی‌نقص صابر کاظمی به ایران کمک کرد تا اختلاف امتیاز ایران به هشت برسد و نتیجه ۱۷ بر ۹ به نفع بلندقامتان کشورمان شد. شاگردان عطایی بر خلاف دو ست قبل در این ست پر قدرت ظاهر شدند و توانستند در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به برتری برسند تا در ست شماری دو بر یک پیش بیافتند.

ست چهارم:

شرح ست چهارم:

ایران در ست چهارم با قدرت بیشتری بازی را شروع کرد و توانست از همان ابتدای بازی اختلاف خود را با قطر زیاد کرد. در این ست روحیه بهتر شاگردان عطایی برای پایان دادن به روند شکست‌هایشان در برزیل باعث شد تا در حمله و دفاع روی تور با دقت بیشتری عمل کنند. عملکرد قابل توجه ولی‌زاده، همایونفرمنش و صابر کاظمی باعث پیروزی ۲۵ بر ۲۳ ایران شد تا در نهایت ایران سه بر یک تیم برتر میدان باشد.

کد خبر 692686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.