شهرستان بویراحمد با کمبود فضای آموزشی مواجه است

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، گفت: ۷۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان بویراحمد در حال تحصیل هستند که با توجه به افزایش سالانه، فضای موجود جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهاجرت از روستا به شهر در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج به عنوان مرکز استان استان کهگیلویه و بویراحمد، بیشتر از سایر مناطق این استان است و این موضوع با توجه به ظرفیت محدود امکانات، مسئولان استانی را به نوعی غافلگیر کرده‌است.

نبود زیرساخت‌ها در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج با هر اتفاقی نمایان می‌شود، با بازگشایی مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد گره‌های ترافیکی یک بار دیگر رخ نمود تا مردم شاهد یک نسخه‌پیچی دیگر از سمت مسئولان باشند.

علاوه بر ترافیک خسته‌کننده در شهر یاسوج کمبود فضای آموزشی و ضعف زیرساخت‌ها در این حوزه و در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، باعث شد تا مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد، از وضعیت مدارس استان با عنوان سیاه یاد کند و بگوید: شهرستان بویراحمد از لحاظ برخورداری از فضای آموزشی جز هفت شهرستان سیاه و بحرانی در کشور به شمار می‌رود.

کورش دلشاد رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: شهرستان بویراحمد در سالیان گذشته به دلیل مهاجرپذیر بودن و عدم نیازسنجی مناسب، با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده که در سال‌های اخیر ما این مشکل را با عنوان بحران فضای فیزیکی بارها اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: در یکی دو سال اخیر مدارس افتتاحی خوبی از جمله مدارس ۹ و ۱۲ کلاسه داشته‌ایم، اما با توجه به جمعیت ۷۰ هزار نفری دانش‌آموز در این شهرستان و ورود سالانه بین سه تا چهار هزار دانش‌آموز مهاجر به این شهرستان فضاهای موجود و احداث شده جواب‌گوی نیاز ما نیست.

دلشاد گفت: یکی از مشکلات مدارس در سال‌های گذشته تاکنون بحث سرویس مدارس بوده که خوشبختانه با همکاری و پیگیری‌های استاندار، فرماندار بویراحمد و شورای آموزش و پرورش شهرستان امسال وضعیت نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده‌است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال طلایی برای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در تهیه و تأمین تجهیزات مدارس بود، تصریح کرد: متأسفانه امسال تا این لحظه حتی یک مورد تأمین تجهیزات از طرف نوسازی برای ما وجود نداشته‌است این در حالی است که نیازهای شهرستان بویراحمد در چندین مکاتبه برای اداره کل نوسازی ارسال شده است که امیدواریم در این زمینه هم تأمین لازم صورت گیرد تا یکی از مشکلات دیگر آموزش و پرورش شهرستان برطرف شود.

کد خبر 692665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.