فعالیت ۱۵ کارگاه غیرمجاز بازیافت ضایعات در تالش

سرپرست شهرداری تالش گفت: بیش از ۱۵ کارگاه غیرمجاز بازیافت ضایعات خشک در این شهرستان فعالیت می‌کند که ساماندهی آن‌ها نیازمند عزم جدی مسئولان شهرستان است.

اسحاق قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات مدیریت پسماند و کاهش موفقیت طرح تفکیک زباله از مبدا در تالش، وجود بیش از ۱۵ کارگاه غیرمجاز بازیافت ضایعات خشک، تعداد زیادی زباله‌گرد و وانتی‌های دوره‌گرد ضایعاتی در این شهرستان است.

وی افزود: کارگاه‌های غیرمجاز بازیافت ضایعات با بکارگیری تعداد زیادی معتادان متجاهر به صورت روزانه با استفاده از گاری یا چهارچرخ در سطح شهر اقدام به جمع‌آوری پسماند خشک می‌کنند.

سرپرست شهرداری تالش با بیان اینکه افراد دوره‌گرد روزبه‌روز تعدادشان در تالش رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: اغلب این افراد برای جمع‌آوری پسماند خشک با وارونه کردن سطل‌ها و پاره کردن کیسه‌های پسماند اقدام به ریختن شیرابه‌های آن در معابر عمومی و گسترش آلودگی در محیط شهری می‌شوند.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر طرح تفکیک زباله از مبدا در تالش، توسط نیروهای شهرداری از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ انجام می‌شود، تصریح کرد: این شهر دارای ۱۲ هزار و ۸۵۰ خانوار است و با وجود اینکه آموزش‌های لازم در درب منزل به شهروندان ارائه شده است، اما تنها یک‌سوم خانوارها در طرح تفکیک زباله از مبدا با شهرداری همکاری می‌کنند.

وی کارگاه‌های غیرمجاز بازیافت ضایعات، وانتی‌های دوره‌گرد ضایعاتی و زباله‌گردها را از بزرگترین مشکلات پیمانکار بخش خصوصی در اجرای طرح تفکیک زباله دانست و اضافه کرد: با وجود زباله‌گردها در شهر تالش و نداشتن صرفه اقتصادی، هیچ پیمانکاری حاضر نیست در طرح تفکیک زباله از مبدا با شهرداری همکاری کند.

سرپرست شهرداری تالش ادامه داد: نیروی انتظامی در راستای شناسایی، دستگیری و معرفی افراد زباله‌گرد به مراجع قضائی با شهرداری همکاری خوبی ندارد.

قربانی با تاکید بر اینکه موفقیت در مدیریت پسماند شهرستان نیازمند همکاری همه شهروندان و مسئولان است، گفت: با توجه به اینکه کارگاه‌های غیرمجاز بازیافت ضایعات، یکی از مراکز خرید لوازم سرقتی محسوب می‌شود از مسئولان متولی انتظار داریم بر این کارگاه نظارت بیشتری داشته باشند و با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه در شهر تالش روزانه ۶۵ تن زباله تولید می‌شود و این مقدار با زباله‌های روستاهای اطراف به ۹۰ تن می‌رسد، افزود: زباله‌ها پس از جمع‌آوری در محل دفن زباله ۱۰ هکتاری کریم‌محله قروق دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۶ هزار نفر جمیعت، در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 692653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.