طرح پزشک خانواده در شهرستان کهگیلویه اجرا می‌شود

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طرح پزشک خانواده در مناطق بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود که این طرح در شهرستان کهگیلویه نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ملک‌زاده روز _سه‌شنبه یازدهم مهرماه_ در کمیته پایش شهرستان کهگیلویه با اشاره با اهمیت موضوع جوانی جمعیت، اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که از طرف معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان هدف گذاری شده‌است موضوع جوانی جمعیت است.

وی از موارد ضروری در حفظ جوانی جمعیت را لزوم پیشگیری از سقط‌های غیر مجاز، شناسایی زوج‌های نابارور، کاهش مرگ و میرهای کودکان و مادران باردار، دانست و افزود: توجه به مادران باردار دارای بیماری دیابت و فشار خونی باید مورد توجه باشد.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد، بر پیشگیری آسیب‌های اجتماعی به ویژه خودکشی تاکید کرد و گفت: افرادی که یک بار اقدام به خودکشی کردند در معرض آسیب بیشتری بوده و باید مراقبت‌های ویژه از جمله مشاوره به این افراد ارائه شود.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده شهری موجب عدالت در سلامت و کاهش هزینه‌های درمان می‌شود، تصریح کرد: طرح پزشک خانواده در مناطق بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرایی شده و شهرستان کهگیلویه نیز شامل این طرح خواهد بود.

ملک‌زاده در ادامه بر لزوم توجه به کلرزنی آب به ویژه در مناطق روستایی، دفع صحیح پسماندهای عفونی و غیرعفونی، ارائه خدمات دندانپزشکی به مادران باردار و کودکان و گسترش سواد سلامت تاکید کرد و گفت: سند بیماری‌های غیرواگیر نظیر قند و چربی تدوین شده و انتظار داریم سواد سلامت این بیماری‌ها از خانواده‌ها آغاز شود.

کد خبر 692628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.