اصفهان از دستاوردهای جایزه مصطفی استفاده کند/ نصف‌جهان در زمینه‌های مختلف برند است

رئیس بنیاد علمی اکو با بیان اینکه یکی از اهداف مهم جایزه مصطفی ایجاد ارتباطات است، گفت:جایزه مصطفی و مراسم‌ آن طی چند روز در نصف جهان برگزار شد، اما دستاوردهای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید اصفهان از این دستاوردها به خوبی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمیل طیبی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در نخستین نمایشگاه فن‌نما اظهار کرد: درباره استعدادها و ظرفیت‌هایی که در اصفهان وجود دارد، باید گفت که با توجه به بُعد فعالیت‌هایی که طی سال‌های گذشته در زمینه بین‌المللی صورت گرفته است و ارتباط زیادی با مراکز علمی و ارگان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی داریم، در زمینه‌های مختلف، اصفهان یک برند است.

وی با اشاره به برند بودن اصفهان در زمینه‌های صنعتی و فرهنگی افزود: اصفهان به عنوان مهد یا جایگاه تمدن شناخته می‌شود و آن گونه نیست که بر اساس تعصب از اصفهان سخن بگوییم، بلکه اصفهان در بسیاری از مجلات و کتاب‌ها این جهان‌شهر شناخته شده است.

رئیس بنیاد علمی اکو با بیان اینکه اصفهان این استعداد را دارد که همیشه میزبان باشد و فناوری و تکنولوژی را میزبانی کند و با توجه به تحولاتی که در دنیا رخ می‌دهد، تصریح کرد: این تحولات از بُعد تکنولوژی و فناوری که میوه‌های تحولات مختلف هستند را می‌توان مشاهده کرد. اصفهان همیشه میزبانی می‌کند و می‌تواند خود را با شرایط وفق دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس اصفهان نیز می‌تواند ظرفیت‌سازی کند، یعنی هم می‌تواند ابعاد میزبانی از فناوری به صورت هاب فناوری و اقتصادی را دنبال کند و هم می‌تواند این ظرفیت‌ها را برای دیگران ایجاد کند، به همین دلیل است که جایزه مصطفی را در اصفهان برگزار می‌کنند، زیرا ابعاد علمی و گردشگری و تاریخی و فرهنگی دارد.

طیبی گفت: از اهداف مهم جایزه مصطفی ایجاد ارتباطات است، جایزه مصطفی و مراسم آن طی چند روز در اصفهان برگزار شد، اما دستاوردهای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید اصفهان از این دستاوردها به خوبی استفاده کند آن‌ها را به فعل تبدیل کند؛ از این رو باید گفت که اصفهان مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارد.

جایزه مصطفی سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی کرده است و سرمایه انسانی را تشکیل می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه‌هایی که برای جایزه مصطفی شده است تا چه اندازه می‌تواند ثمربخش باشد؟ خاطرنشان کرد: از نظر ذهنیت حسابداری می‌گوید هزینه کردیم و مفهوم اقتصاد می‌گوید سرمایه‌گذاری کردیم، سرمایه‌گذاری فرایند هزینه کردن منابع برای بازده بلند مدت است، اینکه می‌گوئیم اصفهان برند شده است یعنی بدون هزینه و سرمایه‌گذاری به دست نمی‌آید، در واقع سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی است.

رئیس بنیاد علمی اکو گفت: جایزه مصطفی سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی کرده است و سرمایه انسانی را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که کشورهایی که پیشرفت کردند و به جایی رسیدند مانند ژاپن و کره روی سرمایه‌گذاری انسانی تمرکز کردند که اکنون سرمایه تکنولوژی و دانشی آن‌ها شکوفا شده است.

وی افزود: اگر سرمایه انسانی شکل بگیرد، به‌طور حتم محیط زیست اصفهان را نجات خواهد داد، یعنی اینکه اصفهان اگر تکیه بر ظرفیت‌سازی داشته باشد به طور قطع محیط زیست و تغییر اقلیم آن در آینده تضمین می‌شود و در صورتی که تحریم‌ها لغو شود، با موجی از تقاضای‌های خارجی مواجه می‌شویم که اصفهان در این صورت می‌تواند پاسخگو باشد.

کد خبر 692580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.