آنچه در یکصد و دهمین صحن علنی شورای شهر اراک گذشت

یکصد و دهمین صحن علنی شورای کلانشهر اراک به ریاست داوود قربانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید وحید میرنظامی امروز_ دوشنبه دهم مهرماه_ نطق پیش از دستور را قرائت کرد و سپس دستور جلسه با موضوع موافقت با نامه درخواستی شهرداری اراک برای انجام امورات سازمان عمران و بازآفرینی به منظور استفاده از نیروهای حجمی به مدت شش ماه و به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال با هفت رأی موافق از ۹ رأی تصویب شد.

پس از آن اعضای به ارائه موضوعات مختلف شهری پرداختند و سرپرست شهرداری اراک گزارش عملکرد خود را ارائه کرد.

میر نظامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای کلانشهر اراک با اشاره به توضیحات سرپرست شهرداری اراک گفت: باید شهرداری منطقه سه به دلیل وسعت آن و پهنه وسیعی که در سطح شهر اراک دارد و نیاز به میزان آسفالت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

علی چگینی در پاسخ به توضیحات سرپرست شهرداری اراک گفت: دستاورد شهرداری در زمینه تولید آسفالت که به میزان ۹۰۰ تن در روز رسیده است، آیا می‌تواند ادامه دار باشد؟

وی اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که تولید آسفالت مدیریت شده باشد، به گونه‌ای که تمام ظرفیت به این منظور استفاده نشود چرا که موجب فرسایش ماشین‌آلات تولیدی می‌شود.

عضو شورای شهر اراک افزود: باید میزان تولید آسفالت به صورت میانگین مشخص شود و تولید با آن ظرفیت به صورت مداوم صورت گیرد.

حسن قربانی عضو شورای شهر هم گفت: طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام برای امسال بسیار زیاد است بنابراین شهرداری باید طرح‌هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند را در اولویت قرار دهد تا این طرح‌ها به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه معبر ۲۴ متری، برای مدیریت شهری یک اولویت است اظهار کرد: شهرداری و شورا باید این طرح را برای ماه‌های باقیمانده از سال، در اولویت خود قرار دهند تا این طرح به سرانجام برسد و رضایتمندی شهروندان حاصل شود.

سید رضا قریشی عضو شورای شهر اراک هم با بیان اینکه طرح تقاطع فراهان همچنان بلاتکلیف است گفت: این بلاتکلیفی شایسته شهروندان اراک نیست بنابراین شهرداری باید تکلیف این طرح را روشن کند و به دلیل اهمیت این موضوع شورا باید جلسه‌ای با شهردار در این خصوص داشته باشد تا تکلیف نهایی آن مشخص شود.

علی جعفر محصولی نایب رئیس شورا شهر اراک هم با بیان اینکه طرح زیرگذر فراهان از سال ۱۳۹۵ در دستور کار بوده است، گفت: هم اینک که کارگاه عمرانی در این زیر گذر مستقر شده است و دستگاه‌های حفاری بخشی از کار را انجام داده‌اند این طرح نیمه‌کار تعطیل شده و این برازنده نیست که ما طرحی را آغاز کنیم و نیمه‌تمام تعطیل شود.

وی اظهار کرد: شایسته است که بررسی‌ها و نظارت‌های بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود چه فرد یا افرادی از انجام وظیفه شانه خالی کردند تا شورا در جریان قرار گیرد که کوتاهی‌ها از ناحیه کدام نهاد یا سازمان صورت گرفته است.

علی اصغر غفاری دبیر شورای شهر هم گفت: طرح تقاطع فراهان اواخر سال گذشته در شورای ترافیک مصوب شد و اگر بنا بر این بوده که در سال ۹۹ اقدامی توسط زیر مجموعه‌های شهرداری صورت گیرد، به علت نبود طرح نمی‌دانستند کدام قسمت را باید تملک کنند.

وی با بیان اینکه شورا نیاز دارد، موانع موجود را بررسی و اقداماتی که شهرداری باید انجام دهد را اولویت‌بندی کند اظهار کرد: تمام طرح‌ها و انتظاراتی که مردم از مدیریت شهری دارند، باید اولویت‌بندی و با توجه به نیازهای مردم مطرح شود و شهرداری هم پای کار باشد.

پیمان عین القضاتی دیگر عضو شورای شهر اراک گفت: در موضوع نارضایتی مردم از سرویس‌های مدارس باید اعتراض خود را اعلام کنیم.

وی با اشاره به شیوه مناسبی که از چند ماه گذشته برای برنامه‌ریزی توسط مدیریت شهری انجام گرفته است، اظهار کرد: رصد موضوع تا پیدا کردن موانع اصلی ادامه دارد.

عضو شورای شهر اراک افزود: دستگاه‌های مجری و تسهیل گر، شامل شهرداری و اداره آموزش و پرورش کار خود را به خوبی انجام دادند اما برخی از افرادی که در اجرای طرح دخیل هستند از وظایف خود سر باز زدند و سبب ایجاد نارضایتی شهروندان شدند.

وی تصریح کرد: نباید رسیدگی به این موضوع به شهرداری و آموزش و پرورش اختصاص یابد بلکه باید دستگاه حاکمیتی وارد عمل شود و با خاطیان برخورد لازم را انجام دهد.

کد خبر 692544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.