۱۴۰ پرونده قصاص در سال ۱۴۰۲ به رضایت انجامید

رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه، ۱۴۰ فقره پرونده قتل در پویش‌های «به عشق امام رئوف می‌بخشم» و «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» نیز با تلاش و همت اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در همایش ستاد صبر خوزستان، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) مبعوث شد تا اخلاق اسلامی، مردم‌داری و امر به معرف و نهی از منکر را بسط و گسترش دهد، استان خوزستان به واسطه وجود بزرگان، سادات، سران عشایر و طوایف، پایگاه صلح و سازش کشور است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه، ۱۴۰ فقره پرونده قتل در پویش‌های «به عشق امام رئوف می‌بخشم» و «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» نیز با تلاش و همت اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان ادامه داد: راه‌اندازی ۱۰ شعبه صلحی شورای حل اختلاف در سطح زندان‌های استان در راستای تقویت اصلاح ذات‌البین است، از همکاری اداره کل زندان‌ها در این خصوص قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه قصاص حق خانواده مقتول است، افزود: تلاش ما جلب رضایت اولیای دم در عمل به آیات و روایات در خصوص احیای نفس و آزادی زندانی از حبس است و طبق قانون حق قصاص برای اولیای دم محفوظ است.

کد خبر 692494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.