لزوم معرفی ظرفیت گردشگری ۶ خیابان منتهی به میدان امام(ره) در همدان

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: در حوزه تقویت گردشگری ۶ خیابان منتهی به میدان امام(ره) ظرفیت بزرگی است و باید ضمن حفظ آن نسبت به شناساندن این ظرفیت کم‌نظیر به دنیا ورود داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز _دوشنبه، دهم مهرماه_ در هفتمین نشست شهراندیشی مرکز پژوهش‌های شورا با موضوع «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» با بیان اینکه تمام اعضای شورای شهر اهمیت ثبت جهانی را درک کرده‌اند، اظهار کرد: شورای پنجم عملکرد خوبی داشت، اما شورای ششم در حوزه گردشگری بسیار خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه امروز با هر نگاهی برای توسعه استان به گردشگری می‌رسیم، چراکه اولویت ما توجه به این مقوله مهم است، گفت: امسال را با توجه به ثبت جهانی هگمتانه با گردشگری آغاز کردیم و این مسئله فرصت بزرگی برای همدان ایجاد کرد که شهر را آماده کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید به اینکه در راستای آماده‌سازی شهر برای اتفاق مهم ثبت جهانی همه کنار هم قرار گرفتند و این نشان می‌دهد کار بزرگ می‌تواند همه را کنار هم قرار دهد، افزود: با وجود اقدامات بسیار، ضعف‌هایی هم داریم که مربوط به بازار همدان است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه نتوانسته‌ایم در حوزه اقناع کسبه به خوبی عمل کنیم، گفت: هدف اصلی این جلسه بیان مشکلات و برنامه‌ریزی برای آینده و حل مسائل موجود با همفکری جمع حاضر است.

وی گفت: بیش از ۲۰ جلسه در شهرداری جلسه‌ای داشتیم تا سرویس‌های بهداشتی در شهر همدان ایجاد شود، در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و توافقاتی با اداره اوقاف و آموزش و پرورش صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به راه‌اندازی ستاد گردشگری در شهرداری و کمیته گردشگری در شورای شهر اظهار کرد: فعال‌ترین کمیته مرکز مطالعات شورای شهر بوده که ده‌ها جلسه برای ثبت جهانی هگمتانه برگزار کرده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه در حوزه گردشگری ۶ خیابان منتهی به میدان امام (ره) ظرفیت بزرگی است و باید ضمن حفظ آن نسبت به شناساندن این ظرفیت کم‌نظیر به دنیا ورود داشته باشیم، افزود: با ثبت جهانی به داشته‌های تاریخی و فرهنگی شهر همدان توجه خاصی شده است.

وی ثبت جهانی دو کاروانسرای فرسفج و تاج‌آباد را اقدام مهم و ارزشمندی در استان دانست و افزود: امیدواریم سال بعد جشن ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را برگزار کنیم که با توجه به ابراز رضایتمندی ارزیاب یونسکو به تحقق آن خوش‌بین هستیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه شهردار در ثبت جهانی هگمتانه خیلی خوب وارد شد و تمام مناطق شهرداری نیز جانانه ورود داشتند که قدردان هستیم اظهار کرد: از پاکبانان تا مدیران شهرداری کمک کردند و هماهنگی لازم انجام شد، میراث فرهنگی، استانداری، مدیر پایگاه هگمتانه و دیگر دست‌اندرکاران برای این اتفاق مهم پای کار بودند.

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در بین رویدادهایی که در سال جاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی در استان برگزار شده، دو رویداد «ثبت‌جهانی» و «برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید همدان» اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم ثبت جهانی هگمتانه به ثمر بنشیند و مردم از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند، گفت: امروز وظیفه ما است یاد شهیدان را هم گرامی بداریم و سبک و سیره آنها را در زندگی جاری کنیم که در این راستا رویداد بزرگداشت ۸ هزار شهید استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

منبع فارس

کد خبر 692452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.