برای خرید قسطی کالا به چه مواردی باید توجه کرد؟ 

در شرایط کنونی جامعه، پرداخت اقساطی، یکی از اقتصادی‌ترین راه‌حل‌های خریداری کالا است و ما از این شیوه برای خرید تقریباً همه‌چیز از کالاهای نسبتاً کوچک مانند لباس و لوازم الکترونیکی گرفته تا خریدهای بزرگ مانند وسایل نقلیه و خانه بهره می‌بریم.

‌امروزه، پرداخت‌های اقساطی به روش‌های مختلفی اعم از خرید قسطی با چک و دریافت اعتبار خرید آنلاین در دسترس هستند؛ به‌این‌ترتیب، شما به‌راحتی می‌توانید نسبت به تهیه کالاهای مورد نیاز خود از طریق خرید قسطی در تهران اقدام نمایید.

در این مقاله، نگاه دقیق‌تری به پرداخت‌های اقساطی، نحوه کارکرد آن برای مشتریان و فروشندگان و مزایا و معایب طرح‌های پرداخت اقساطی خواهیم داشت.

همه‌چیز درباره خرید قسطی کالا

خرید قسطی کالا، یک شیوه اقتصادی نسبتاً ساده است که در آن، قادر خواهید بود تا هزینه خرید کالا را طی یک سری اقساط، پرداخت کنید؛ درواقع، شما در این روش، به‌جای پرداخت کل مبلغ کالا در هنگام خرید، هزینه آن را به‌صورت تقسیم‌بندی‌شده و به‌مرور زمان تسویه می‌کنید.

پرداخت اقساطی به روش‌های مختلفی می‌تواند صورت پذیرد؛ اما، هنگامی که صحبت از خرید قسطی با چک و پرداخت اقساطی می‌شود، روند کلی به‌شرح زیر است:

  • مشتری جهت دریافت اعتبار خرید در یک سایت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اقساطی، ثبت‌نام می‌کند.
  • درصورت نیاز به پیش‌پرداخت، بخشی از مبلغ کالا در هنگام خرید باید پرداخت شود.
  • مبلغ باقیمانده، قسط‌بندی شده و یک برنامه بازپرداخت منظم ایجاد می‌شود (مانند برنامه پرداخت ماهانه).
  • مشتری مابقی اقساط را در یک بازه زمانی مشخص تا تسویه کامل هزینه محصول، پرداخت می‌کند.

نحوه پرداخت اقساط بسته به شیوه عملکرد ارائه‌دهنده وام می‌تواند متفاوت باشد. برخی از فروشگاه‌ها به‌عنوان بخشی از استراتژی کسب‌وکار خود، انواع وام‌های خرید قسطی را به مشتریان، اعطا کرده و برخی دیگر نیز با سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات خرید اقساطی همکاری می‌کنند تا به‌این‌ترتیب، موجب افزایش قدرت خرید مشتریان خود شوند.

مزایای خرید اقساطی چیست؟

پرداخت اقساطی، مزایای زیادی، هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای آن، عبارتند از:

تامین بودجه مورد نیاز برای خرید کالا

با بهره‌مندی از این روش، شما می‌توانید از پرداخت نقدی کل مبلغ کالا در زمان خرید، اجتناب کرده و هزینه آن را طی مدت زمانی معین، تسویه نمایید.

انعطاف‌پذیری در امور مالی

این روش، به مشتریان اجازه می‌دهد تا هزینه‌های خود را در طول زمان، مدیریت کرده و کنترل بیشتری بر امور مالی خود داشته باشند.

کسب اعتبار

بازپرداخت منظم اقساط می‌تواند امکان دریافت اعتبار خرید بیشتری را فراهم سازد.

برای خرید قسطی کالا به چه مواردی باید توجه کرد؟ 

برای خرید قسطی کالا به چه مواردی باید توجه کرد؟

چند نکته کلیدی وجود دارد که پیش از دریافت وام انلاین، باید در نظر گرفته و در مورد آن‌ها فکر کنید. مهم‌ترین ملاحظات مربوط به خرید اقساطی، عبارتند از:

نرخ بهره و پرداخت ماهیانه

اگرچه بسیاری از تامین‌کنندگان و شرکت‌ها، امکان پرداخت اقساطی را به مشتریان خود می‌دهند؛ اما، شرایط و ضوابط آن‌ها، همیشه یکسان نیست و رویکرد سایت‌های ارائه‌دهنده وام خرید کالا در قبال نرخ بهره و مدت بازپرداخت می‌تواند با هم متفاوت باشد.

مدت بازپرداخت

عامل مهم دیگری که در هنگام دریافت وام خرید قسطی با چک باید به آن توجه کنید، مدت بازپرداخت است. پیش از ثبت‌نام برای دریافت اعتبار خرید اقساطی، باید اطمینان حاصل کنید که توان بازپرداخت منظم اقساط را دارید. در تسویه‌حساب‌های اقساطی، زمان طولانی‌تر استقراض به‌معنای پرداخت مبلغ کمتر در ماه است.

همه پلتفرم‌های اعطاکننده وام، مدت بازپرداخت یکسانی ارائه نمی‌دهند؛ بنابراین، با در نظر گرفتن دقیق دوره زمانی از هنگام دریافت وام تا تکمیل پرداخت، بهتر می‌توانید ارزیابی کنید که شرایط کدام ارائه‌دهنده برای شما مناسب‌تر است.

روش بازپرداخت

راه‌های مختلفی برای پرداخت اقساط ماهیانه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پرداخت با پول نقد یا چک، از طریق کارت بانکی و یا به‌صورت دیجیتالی اشاره کرد.

هنگامی که خدمات خرید اقساطی سایت‌های مختلف را مرور می‌کنید، باید مطمئن شوید که روش بازپرداخت با نیازهای شما و شیوه‌ای که به آن دسترسی دارید، مطابقت داشته باشد؛ درغیراین‌صورت، ممکن است مشمول جریمه شده و از اعتبار شما نزد ارائه‌دهنده کاسته شود.

پرداخت آسان

شما باید ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد تا به ساده‌ترین روش ممکن، پرداخت‌های خود را انجام دهید.

مواردی مانند پرداخت‌های خودکار، درگاه‌های آنلاین و یادآوری‌ها به آسان‌تر شدن و سرعت بخشیدن به عملکرد شما کمک خواهند کرد.

بهره، کارمزد و جریمه

برخی از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده وام خرید کالا، کارمزد استفاده از سرویس و درصورت دیرکرد در پرداخت اقساط، جریمه دریافت می‌کنند؛ همچنین، نرخ بهره نیز معمولاً از سایتی به سایت دیگر، متفاوت است.

اگرچه پرداخت اقساط در موعد مقرر، ضروری است؛ اما، ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ داده و موفق به پرداخت مبلغ قسط خود در مهلت تعیین‌شده نشوید. به همین دلیل است که باید خوب تحقیق کرده و پلتفرمی را برای دریافت وام برگزینید که درصورت به تعویق افتادن پرداخت ماهیانه، مشکلات زیادی برای شما ایجاد نکند.

کسب اعتبار

خوش‌حسابی و پرداخت به‌موقع اقساط در برخی از پلتفرم‌ها می‌تواند بر رتبه اعتباری کلی شما تأثیر بگذارد.

وام‌دهی مسئولانه

برخی از طرح‌های پرداخت اقساطی با بهره و کارمزدهای بالا همراه هستند؛ بنابراین، مهم است که سایت ارائه‌دهنده وام را به‌دقت بررسی نموده و اطمینان حاصل کنید که به شیوه‌های وام‌دهی مسئولانه پایبند هستند.

نحوه محاسبه اقساط

هنگام محاسبه اقساط، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه نمایید.

  • مبلغ وام
  • پیش‌پرداخت
  • تعداد اقساط (بعد از پیش‌پرداخت)
  • کارمزد یا بهره (در صورت لزوم)

اکثر ارائه‌دهندگان وام خرید قسطی در تهران، یک ماشین‌حساب ساده آنلاین دارند که به شما امکان می‌دهد تا مبلغ وام و دوره اقساط خود را وارد کرده و ارقام مورد نظر خود را محاسبه نمایید.

ارائه وام خرید قسطی کالا چه تاثیری بر نرخ تبدیل تجارت الکترونیک دارد؟

اعطای وام خرید اقساطی می‌تواند نرخ تبدیل را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد؛ زیرا، با وجود این طرح، فروشندگان می‌توانند تنوع بیشتری در پرداخت به مشتریان خود ارائه داده و گزینه‌هایی را فراهم کنند که متناسب با بودجه آن‌ها باشد.

جمع‌بندی

امروزه، خرید اقساطی کالا به یک راه‌حل اقتصادی جهت تامین بودجه مورد نیاز خریداران تبدیل شده است و می‌تواند یک انتخاب مالی مناسب برای رفع نیازها بدون متحمل شدن فشار اقتصادی باشد؛ علاوه‌براین، فروشندگان نیز می‌توانند از مزایای فروش اقساطی بهره‌مند شوند.

اما، اینکه آیا خرید قسطی با چک، ایده خوبی است یا نه، به شرایط فردی مشتری بستگی دارد. ما در مقاله فوق، به بررسی مزایا و ملاحظات مربوط به خرید قسطی کالا پرداختیم. شما می‌توانید با در نظر داشتن موارد ذکرشده، تصمیم بگیرید که آیا خرید قسطی برای شما مناسب است یا خیر؛ اما، به‌طورکلی، خرید اقساطی کالا به مصرف‌کنندگان، فرصت‌هایی برای مدیریت بهتر بودجه و بهبود اعتبار خود می‌بخشد.

کد خبر 692441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.