بهره‌گیری از راهبردهای اقتصادی حکومت نبوی (ص) ضرورت دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر ضرورت بهره‌گیری از راهبردهای اقتصادی حکومت نبوی (ص) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز _ دوشنبه دهم مهرماه _ در همایش تکریم از سالمندان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: تأمل در سیاست‌ها، رویکردها، و راهبردهای مدیریتی پیامبر (ص) در عرصه اقتصادی و معرفی آن به مثابه الگوی واقعی اقتصاد اسلامی ضروری است.

وی افزود: پیامبر (ص) پس از استقرار در مدینه و مواجهه با واقعیت‌ها و مسائل اقتصادی جامعه اسلامی، تلاش کرد تا راهبردهای اساسی و آینده دولت اسلامی مدینه را در حوزۀ مناسبات اقتصادی براساس ضرورت‌ها و واقعیت‌های ملموس ترسیم کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: این راهبرد از یک‌سو نشأت گرفته از آموزه‌های وحیانی و سیره نبوی و از سوی دیگر مبتنی بر ضرورت‌ها و واقعیت‌های ناشی از تشکیل حکومت اسلامی، شناخت مؤلفه‌ها و شرایط محیط جدید بود.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اسلام دین انسان و انسانیت است تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهم برای پیغمبر (ص) ترسیم مسائل و نظام اقتصادی است و نظام اقتصادی کارآمد، نظامی است که شرایط مناسبی را برای همه اقشار جامعه فراهم کند.

وی محبت و مهربانی نسبت به پدر و مادر را از فضیلت‌های اخلاقی دانست و گفت: پروردگار پس از بیان حکم واجب بودن پرستش معبود یگانه بر لزوم احترام و تکریم پدر و مادر تاکید دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه احسان به پدر و مادر در شمار زیادی از سوره‌های قرآن کریم آمده است و این مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد، افزود: سخن گفتن با والدین باید کریمانه باشد.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه شخصیت و کرامت انسان‌ها در اسلام مهم است، اظهار کرد: سیاست‌های حمایتی اسلام ارزشمند، پربرکت و احیا کننده است؛ بنابراین همه باید تلاش کنند تا مفاهیم اسلامی را درک و به آن عمل کنند.

کد خبر 692425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.