سکوت فدراسیون فوتبال در خصوص حواشی سپاهان - الاتحاد

فدراسیون فوتبال ایران با گذشت ۲۰ ساعت از حواشی بازی سپاهان و الاتحاد و با وجود صدور بیانیه از سوی فدراسیون فوتبال عربستان سکوت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _دوشنبه دهم مهرماه_ قرار بود تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان و با حضور بیش از ۶۰ هزار هوادار مقابل یکدیگر بازی کنند.

در شرایطی که بازیکنان سپاهان ایران طبق زمان مقرر به زمین آمده و برای این تقابل مهم به گرم‌کردن پرداختند و حتی داوران بازی نیز همین کار را انجام دادند اما بازیکنان و کادرفنی الاتحاد عربستان در کمال تعجب حاضر به حضور در زمین چمن ورزشگاه نقش‌جهان نشدند و هرچه به زمان شروع بازی نزدیک‌تر می‌شدیم اخبار عجیب‌تری به گوش می‌رسید.

الاتحادی‌ها به‌دلایل عجیب و غیرفوتبالی در ورزشگاه نقش‌جهان نسبت به انجام بازی مخالفت می‌کردند؛ آن‌هم درحالی‌که همه جوانب برای انجام این بازی مهم و حساس از سوی ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی شده بود؛ مسئولان AFC و اعضای الاتحاد هم روز قبل از بازی در این ورزشگاه تمرین کرده و همه‌چیز را تائید کرده بودند.

با این وجود کاروان الاتحاد فقط ۳۰ دقیقه بعد از اینکه قرار بود بازی برگزار شود در عین ناباوری به‌سرعت ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کرد و مستقیماً به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان رفت تا به عربستان برگردد. پس از آن ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاه را ترک کردند تا شایعه لغو بازی رسمیت بگیرد. سپاهانی‌ها نیز تنها در ورزشگاه ماندند و پس از آن رفته‌رفته ورزشگاه خالی شد.

رفتار غیرحرفه‌ای عربستانی‌ها که در فوتبال آسیا سابقه نداشت یکی از مهم‌ترین جدال‌های هفته را از بین برد و جو فوق‌العاده ورزشگاه نقش‌جهان که الاتحادی‌ها از آن وحشت کرده بودند هم به‌ثمر ننشست. جالب‌تر اینکه الاتحاد پس از بازی با انتشار بیانیه‌ای صراحتاً اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم آن‌ها حمایت کرده و اجازه خروج‌شان از ورزشگاه را داده است.

در این بین فدراسیون فوتبال عربستان هم در بیانیه‌ای از نماینده کشور خود حمایت کرد و نوشت: آنچه را که قرار بود در دیدار دوشنبه‌شب میان سپاهان و الاتحاد برگزار شود رخ داد دنبال کردیم؛ ما به ستایش از کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی‌بر برگزاری بازی در شرایط مناسب می‌پردازیم و AFC چنین تصمیمی را با کمک نمایندگانش که در ورزشگاه بودند گرفت. ما حمایت کامل خود را از باشگاه الاتحاد اعلام می‌کنیم و همه راه‌های قانونی را برای حفظ حقوق این باشگاه در پیش خواهیم گرفت.

حمایت فدراسیون فوتبال عربستان از الاتحاد را در حالی شاهد بودیم که تا این لحظه فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی به اتفاقات شب گذشته نداشته، موضوعی که برای فوتبال دوستان جای سوال دارد.

اینکه چرا مدیران فدراسیون فوتبال در خواب به‌سر می‌برند نه‌تنها سوال باشگاه و هواداران سپاهان بلکه سوال همه مردم است. مگر نه‌اینکه سپاهان نماینده کشور ایران است و همچون فدراسیون فوتبال عربستان که حامی رفتار عجیب نماینده خود را شد فدراسیون فوتبال نیز از سپاهان حمایت کند.

با این حال هنوز هم دیر نشده و فدراسیون فوتبال ایران باید به حمایت از نماینده کشورمان برخیزد و با انتشار بیانیه، رایزنی و مذاکره با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و پیگیری این ماجرای عجیب، جلوی تضییع حق باشگاه سپاهان را بگیرد در غیر اینصورت ممکن است احتمالاً شاهد اتفاقات ناگواری برای نماینده ایران در ادامه رقابت‌ها باشیم.

کد خبر 692413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.