تبادل نظر در خصوص سیستم‌های سرمایش خورشیدی

رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان گفت: در یکی از نشست‌های تخصصی جشنواره جایزه مصطفی (ص) در خصوص سیستم‌های سرمایش خورشیدی و سیستم‌های فتوولتائیک با «پروفسور قمرالزمان پین‌سوفیان» برای همکاری و مشارکت تبادل نظر انجام شد.

احسان بنی‌اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شورای دانشکده فنی، نشست تخصصی با حضور پروفسور قمرالزمان پین سوفیان از برندگان جایزه مصطفی (ص) و تعدادی از اعضای هیئت علمی گروه مکانیک و فیزیک که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کنند، برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این همایش در خصوص فناوری‌های جدید بحث و تبادل نظر شد، ادامه داد: پروفسور قمرالزمان سوفیان از مالزی در حوزه سرمایش خورشیدی فعالیت می‌کند، او در این حوزه سابقه ۲۰ ساله دارد، البته دانشگاه اصفهان نیز در این زمینه به‌صورت موازی در گروه مکانیک پژوهشکده انرژی فعال است.

رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در این نشست آخرین دستاوردهای این پروفسور در زمینه سیستم‌های سرمایش خورشیدی و سیستم‌های فوتوولتائیک حرارتی، ارائه شد که در مالزی به‌صورت پایلوت در حال ساخت است و به‌زودی عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: تبادل نظر درباره همکاری و مشارکت در زمینه سیستم‌های سرمایش خورشیدی و ساختمان‌های انرژی صفر در این نشست انجام و قرار بر این شد طرح‌های جاری در دانشگاه اصفهان را به وی معرفی کنیم که امیدواریم با همکاری و حمایت مالی، طرح‌های پژوهشی به نتیجه برسد.

کد خبر 692355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.