انتقال تجربیات در زمینه فرآیند جذب کربن از صنایع آلاینده

عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان گفت: در یکی از نشست‌های تخصصی جایزه مصطفی با حضور دو برگزیده این جشنواره از کشور مالزی در خصوص در زمینه گاز کربن و تبدیل به محصولات با ارزش افزوده، فرآیند جذب کربن از صنایع آلوده کننده و تبدیل این کربن به مواد با ارزش اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

رضا حق بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از نشست‌های تخصصی جایزه مصطفی در دانشکده فنی و مهندسی با میزبانی گروه مهندسی شیمی با حضور چشمگیر دانشجویان، رئیس و اعضای دانشکده مهندسی شیمی و رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: مهمانان این همایش دو نفر از منتخبان جشنواره مصطفی «محمد خیرالدین اروآ» و «احمد فوزی اسماعیل» بودند.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی تصریح کرد: محمد خیرالدین اروآ از دانشگاه سان وی مالزی بیشتر در زمینه گاز کربن و تبدیل به محصولات با ارزش افزوده، فرآیند جذب کربن از صنایع آلوده کننده و تبدیل این کربن به مواد با ارزش اقتصادی صحبت کرد.

وی با بیان اینکه احمد فوزی اسماعیل نیز سخنرانی متفاوتی داشتند که بیشتر الهام بخش بود، افزود: افرادی که Rank علمی بالایی دارند در بعضی از کنفرانس‌ها سخنرانی الهام بخش انجام می‌دهند که دور از ذهن هم نیست. اکثر اندیشمندان معتقدند فقط نباید به‌دنبال تولیدات علمی بود و باید و بر شبکه سازی اهداف در دنیای علم تاکید داشت.

کد خبر 692352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.