حمایت کمیته امداد از ۳۷۰ نخبه در استان کردستان

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کردستان گفت: ۳۷۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان جزو نخبگان هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدجمال زریان با بیان اینکه از میان جامعه تحت حمایت استعدادهای بالقوه و نهفته‌ای وجود دارد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر از میان خانواده‌های تحت حمایت است که این کار از طریق شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی، تحصیلی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۳۷۰ نخبه و استعداد برتر از میان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان شناسایی و اطلاعات آن‌ها ثبت شده است که از این تعداد ۳۲۱ نفر دانش‌آموز، ۴۴ نفر دانشجو، یک نفر طلاب دینی و چهار نفر غیرمحصل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کردستان تصریح کرد: ۳۱۶ نفر از این افراد در زمینه تحصیلی، ۳۷ نفر در زمینه ورزشی، ۶ نفر در زمینه امور فرهنگی و هنری، چهار نفر در زمینه علمی و پژوهشی و هفت نفر نیز در زمینه قرآنی مقام و رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند که چهار نفر از این افراد موفق به کسب رتبه بین‌المللی، ۲۳ نفر کشوری، ۴۱ نفر استانی و ۳۰۲ نفر شهرستانی شده‌اند.

وی تصریح کرد: این افراد در کنار دریافت کمک هزینه تحصیلی نخبگان مساعدت‌هایی تحت عنوان کمک هزینه نخبگی سالیانه، تشویقی، کمک هزینه موردی رفع نیازهای ضروری فردی و خانوادگی و همچنین وام قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.

زریان گفت: امسال برای حمایت و پرداخت هزینه‌های این نخبگان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

کد خبر 692342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.