آموزش و پژوهش در دانشگاه‌های ایران بسیار پیشرفت کرده است

یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه خزر در باکو گفت: محققان بسیاری در دانشگاه‌های خارجی فعالیت دارند و تمایل دارند که تعامل با دانشگاه اصفهان افزایش یابد.

هملت ایساخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خوشحالم که در شهر اصفهان و ایران هستم. آموزش و پژوهش در دانشگاه‌های ایران بسیار پیشرفت کرده است.

وی افزود: نمی‌توان گفت که همه دانشگاه‌ها در علوم تبحر دارند و به همین خاطر ارتباطات بین‌المللی در این راستا مهم است و محققان بسیاری در دانشگاه‌های خارجی فعالیت دارند و تمایل دارند که تعامل با دانشگاه اصفهان افزایش یابد و تفاهم‌نامه‌ای را برای پیشبرد اهداف علمی امضا کنند.

یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه خزر در باکو با اشاره به تاثیر جایزه مصطفی (ص) در شبکه‌سازی، گفت: علم مانند یک ساختمان بزرگی می‌ماند و هرکدام از دانشمندان می‌توانند آجرهای این ساختمان را تعمیر کنند بنابراین شبکه‌سازی در بین دانشمندان بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اگر جغرافیای اسلام را بررسی کنیم یک دوران طلایی داشت که دانشمندانی مانند خیام و ابوریحان بیرونی فعالیت داشتند و ما باید الگو بگیریم و این جایزه مصطفی (ص) می‌تواند در شبکه‌سازی عمیق بین دانشمندان راهگشا باشد.

کد خبر 692333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.