بهره‌برداری از پروژه پایانه شرق پایتخت تا بهمن‌ماه سال جاری

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: آخرین گزارش‌ها از میزان پیشرفت پروژه و تامین نقدینگی تا پایان شهریورماه ارائه شد و پیش‌بینی می‌شود پروژه پایانه جدید شرق تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی امروز_ دوشنبه دهم مهرماه_ از آخرین وضعیت پروژه پایانه جدید شرق بازدید و اظهار کرد: در این بازدید آخرین گزارش‌ها از میزان پیشرفت پروژه و تأمین نقدینگی تا پایان شهریور ماه ارائه شد.

وی افزود: حدود سه ماه پیش از پروژه پایانه شرق بازدید انجام و مقرر شد تا این پروژه که دوره قبل رها شده بود، بار دیگر به بهره برداری برسد، براین اساس قراردادهای تأمین تجهیزات، آسانسورها، پله برقی‌ها، تجهیزات اطفای حریق و سیستم‌های هوشمند منعقد شده و مطابق با گزارشی که داده شده است، پیش‌بینی می‌شود بهمن‌ماه سال جاری این طرح به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشتر مشکلاتی که امروز مطرح شدند مرتبط با نقدینگی است، ادامه داد: بنای مدیریت شهری این است تا این مشکلات هرچه سریع‌تر رفع شود و قرار بر این شد تا به کمک شرکت شهروند خدمات بیشتری به شهروندان در این پایانه ارائه شود.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه این پروژه تا آخر شهریورماه باید ۳۶ درصد پیشرفت می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر این طرح بیش از ۲۵ درصد پیشرفت داشته است و ۱۱ درصد عقب ماندگی وجود دارد که باید طبق برنامه، جبران و رفع شود.

وی اضافه کرد: به طور حتم جلساتی را با مسئولان شهرداری تهران برگزار می‌کنیم تا عقب‌ماندگی‌هایی که ناشی از مشکلات نقدینگی و خرید تجهیزات است، رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با وجود خرابی‌هایی که طی مدت اخیر و با توجه به رها شدگی پروژه ایجاد شده است و براساس تورم، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان یعنی تقریباً ۹ برابر بیشتر از قیمت قبلی نیازمند منابع هستیم.

تشکری‌هاشمی با اشاره به وظیفه سازمان پایانه‌ها و شرکت مترو، گفت: درخواست از شرکت مترو و سازمان پایانه‌ها این است که نسبت به تأمین نقدینگی اقدام کنند و اگر نیازی به متمم بودجه است آن را به شورا بیاورند.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری و ردیف‌های بودجه شهرداری تهران برای این پروژه در نظر گرفته شده و تلاشمان بر این است تا مابقی هزینه را از محل تبصره‌های بودجه و از طریق تهاتر با پیمانکاران پیش برده شود.

کد خبر 692327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.