ارائه آموزش‌های تفکیک زباله از مبدا به بیش از ۲ هزار شهروند ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: طی شش‌ ماه نخست امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، به دو هزار و ۱۰ نفر از شهروندان در بخش‌های مختلف آموزش‌های لازم در زمینه تفکیک زباله از مبدا، ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی بصاری امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، به دو هزار و ۱۰ نفر از شهروندان در بخش‌های مختلف آموزش‌های لازم در زمینه تفکیک زباله از مبدأ ارائه شده است.

وی افزود: دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی از مهم‌ترین جوامع هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک پسماند از مبدا هستند، از این‌رو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آموزش‌های لازم برای دانش آموزان ارائه شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اضافه کرد: علاوه بر دانش‌آموزان زنان خانه‌دار نیز از جمله افراد مؤثری هستند که جزو جامعه هدف یادگیری اصول تفکیک پسماند از مبدا قرار گرفته‌اند و در همین راستا دوره‌های آموزشی برای زنان خانه‌دار در فرهنگسراها برگزار می‌شود.

بصاری با اشاره به برنامه‌های آموزشی پیش روی سازمان، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس، باشگاه‌های ورزشی، مساجد و هیئت‌ها به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی تاکید کرد: کاهش تولید پسماند، نخستین گام در مدیریت پسماند و یکی از راهکارهای کاهش تولید و مدیریت پسماندهای خانگی است که در راستای اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

کد خبر 692307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.