پانتومیم زنجان بین‌المللی می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی پانتومیم از هفدهم تا بیستم مهرماه در زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم قاسمی امروز _ دوشنبه دهم مهرماه _ در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم اظهار کرد: به مدت یکسال استان زنجان میزبان این جشنواره است، سال گذشته به صورت ملی با حضور گروه‌های هنری از سراسر کشور اجرا شد و به دلیل استقبال از سطح ملی به بین‌المللی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره میزبان هنرمندان کشورهای پاکستان، تونس، ژاپن، ایتالیا و ترکیه خواهیم بود، افزود: این جشنواره نمودی از کشورمان برای ارائه فرهنگ ایرانی و اسلامی به کشورهای دیگر است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تشکیل کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی خبر داد و خاطرنشان کرد: هفدهم تا بیستم مهرماه زمان اجرای این جشنواره در استان خواهد بود.

قاسمی همچنین از برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای هنرهای آئینی و سنتی آذری زبانان در آینده نزدیک خبر داد.

زنجان عضو جهانی سازمان پانتومیم شد

ساسان قجر، دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم نیز با بیان اینکه این هنر زبان بین‌المللی هنرهای جهان است، تاکید کرد: می‌توانیم با حرکات، پیام، و هنر، آئین خود را در سطح جهانی گسترش دهیم، سال گذشته خانه پانتومیم ایران در زنجان تشکیل شد و زنجان عضو جهانی سازمان پانتومیم شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش بین‌الملل ۲۸ کشور آثار خود را ارسال کردند و بر اساس ظرفیت از پنج کشور دعوت شد، ادامه داد: ۴۶ اثر از کشورهای مختلف ارسال شده است.

محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان تصریح کرد: بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، مسئولیت کمیته مردمی این جشنواره به ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان واگذار شد.

وی تاکید کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی میان خانواده‌ها و مردم استان، فراخوان اجرای مسابقه پانتومیم خانواده و مردم را منتشر کرد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه این مسابقه در موضوعات احترام در خانواده، دوستی در خانواده، خانواده سالم و فرزندپروری، مادر و خانواده و پدر و خانواده برگزار می‌شود، گفت: بیشتر آثار به صورت فیلم موبایلی در بخش‌های طنز، کمدی و اجتماعی خواهد بود.

کد خبر 692295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.