تحلیل بورس امروز ۱۰ مهر / تغییر رنگ بازار

امروز ورق بورس با رشدی اندک بازگشت و پیش‌بینی می‌شود این روند در روز کاری آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با تغییرات اندکی همراه بود، البته در شاخص کل، پولی که در بازار وجود دارد توان حرکت شاخص سازها را ندارد و عموماً به سمت نمادهای کوچک‌تر حرکت می‌کند، شاخص کل بازار بورس فقط رشد ۳۷۲ واحدی داشت و به سطح دو میلیون و ۶۷ واحد رسید، اما عملکرد شاخص هم وزن بهتر بود و رشد دو هزار و ۳۰۸ واحدی داشت و به سطح ۷۱۲ هزار واحد رسید.

روز گذشته پذیره‌نویسی «شگستر» تمام شد و امروز منابع آزاد به سمت برخی از سهم‌ها حرکت کردند، اما ارزش معاملات نسبت به روز گذشته افت ۴۰ درصدی داشت، ارزش معاملات بورس که روز گذشته هشت هزار میلیارد تومان بود، امروز به چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید، حجم معاملات نیز به سطح شش میلیارد و ۶۸۲ میلیارد برگه سهم رسید، در بازار امروز اخباری مبنی بر باقی ماند سیمان و فولاد در بورس کالا منتشر شد.

بسیاری از شرکت‌ها نیز گزارش شهریورماه را نیز منتشر کردند که نشان از افزایش تولید و فروش است و عملکرد شرکت‌ها نیز مناسب بوده است، همین موضوع می‌تواند کمی فضای بازار را عوض کند، با توجه به تعطیلی فردا کمی سرمایه گذاران احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند و همین روال را نیز برای بازار روز چهارشنبه نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

در بازار بورس امروز نمادهای فارس، فولاد، کگل و تجارت بیشترین تأثیر منفی را داشتند و نمادهای «شستا»، «وبملت»، «ونوین» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند، در بازار فرابورس نیز شاهد رشد ۶۱ واحدی بودیم و شاخص کل فرابورس به سطح ۲۵ هزار ۸۴۳ واحدی رسید، تعداد معاملات برابر با ۲۰۰ هزار و ارزش معاملات برابر با ۱۹۶ همت بوده است.

در بازار فرابورس نمادهای «زاگرس»، «وسپهر»، «فرابورس»، «دی»، «اریا» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و هرمز بیشترین تأثیر منفی را داشتند، در بازار امروز تحرکاتی مجدد در نماد «ثشاهد» دیده شد، در گروه بانکی دی و «ونوین» حرکت داشتند، در گروه دامپروری «زملارد» رشد هفت درصدی داشت و در صندوق‌های ای تی اف اهرم رشد سه درصدی و دارا یکم رشد ۱.۸ درصدی را به ثبت رساند.

دوران بازگشت به سیاست‌های اقتصادی غیرشفاف تمام شده

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از اظهارنظر برخی مسؤولان کشور در خصوص خروج کالاها از بورس، تعجب می‌کنم، به این مسئولان اعلام می‌کنیم دوران قبل از ورود سیمان و فولاد به بورس کالا و حجم عظیم رانت و فسادی آن زمان را مرور کنند، قبل از عرضه سیمان در بورس عده زیادی می‌گفتند، قیمت‌ها افزایش می‌یابد که امروز آمارها و قیمت‌ها مشخص است. دوران بازگشت به سیاست‌های اقتصادی غیرشفاف تمام شده است و مجلس اجازه انتقال معاملات شفاف به بازار مبتنی بر حواله را نمی‌دهد، هشتمین بازار فرابورس راه‌اندازی می‌شود.

تامین‌مالی ۲ همتی از طریق پذیره‌نویسی اولین شرکت پروژه در بورس تهران

مهدی زمانی‌سبزی، معاونت عملیات بازار گفت: امروز ۹ مهر، با استقبال سرمایه‌گذاران پذیره‌نویسی گسترش سوخت سبز زاگرس، به عنوان اولین شرکت پروژه درج شده در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس تهران در دومین روز از دوره پذیره‌نویسی به فروش رسید.

راه‌اندازی بازار توافقی فرابورس ایران

بازار توافقی فرابورس ایران از شنبه پانزدهم مهرماه بر اساس مفاد دستورالعمل درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار توافقی فرابورس ایران شروع به فعالیت خواهد کرد.

برخی مشخصات و نحوه انجام معاملات در این بازار به شرح زیر است:

روزهای معاملاتی این بازار: از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰

معامله‌گران بازار توافقی: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی به غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترکِ سهامی، مختلط و با درآمد ثابت.

تغییرات بازار

تحلیل بورس امروز ۱۰ مهر / تغییر رنگ بازار

نقشه بازار

تحلیل بورس امروز ۱۰ مهر / تغییر رنگ بازار

کد خبر 692282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.