ریزش ۸۰ درصدی سود خالص پلی اکریل ایران

شرکت پلی‌اکریل ایران (نماد شپلی) در آخرین گزارش فصلی خود به سود خالص ۶۳ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به مدت مشابه ۸۰ درصد افت داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت پلی‌اکریل ایران (نماد شپلی) با محدود قیمتی ۹۹۰ تومان در بازار پایه فرابورس و تابلوی زرد در حال معامله است، سود چهار فصل اخیر این شرکت برابر با ۴۲ تومان بوده است و پی بر ای ۲۳ واحدی را به خود اختصاص داده است. قیمت سهام این شرکت در اردیبهشت‌ماه برابر با یک هزار و ۶۰۰ تومان بوده و تاکنون اصلاح ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

هرچند که بعضی از نمادهای گروه بازار پایه تحت تأثیر سفته‌بازی است و چندان وزنی به تحلیل و بررسی صورت‌های مالی نمی‌دهد، اما آخرین گزارش این شرکت منتهی به ۱۴۰۲ سی‌ویکم خردادماه است را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این شرکت در این گزارشی که منتشر کرده توانسته به درآمد عملیاتی یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی دست پیدا کند که رشد ۶۷ درصدی داشته است و هزینه‌های شرکت نیز با رشد ۶۳ درصدی به سطح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که سود ناخالص به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است، سود ناخالص رشد ۸۵ درصدی داشته است، شرکت ۷۱ میلیارد تومان هزینه‌های اداری و عمومی داشته که رشد ۴۸ درصدی داشته است.

سایر هزینه‌ها ۹ میلیارد تومان و سایر هزینه‌های شرکت برابر با ۱۵۸ میلیارد تومان بوده است، سود عملیاتی شرکت به ۱۸۳ میلیارد تومان رسیده است، هزینه‌های مالی شرکت برابر با ۴۳ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۶۱ درصدی داشته است.

پلی‌اکریل ایران در این بازه زمانی ۳۶ میلیارد تومان مالیات سال جاری و ۳۷ میلیارد تومان مالیات سال قبل شناسایی کرده و سود خالص شرکت به ۶۳ میلیارد تومان تقلیل یافته است، سود عملیاتی شرکت به ازای هر برگه سهم برابر با ۱۷ تومان بوده است، سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۸۰ درصدی داشته است.

کد خبر 692227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.