خانه‌های محیط‌زیست در فرهنگسراهای شهرداری ارومیه راه‌اندازی می‌شوند

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: فرهنگسراهای شهرداری ارومیه ظرفیت خوب و مؤثری در تمام زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و این فرهنگسراها باید زمینه را برای ایفای نقش شهروندی مهیا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز _یکشنبه، نهم مهرماه_ در جلسه کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری تفکیک زباله و پسماند شهری از مبدا است.‌

وی افزود: در این راستا دستور جلسه آینده کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه بررسی وضعیت پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در بخش خصوصی می‌تواند مدیریت شهری را در جمع‌آوری و تفکیک زباله‌های خشک و تر از مبدا یاری کند.

وی تصریح کرد: هوشمندسازی پسماند خشک باید در دستور کار شهرداری ارومیه قرار گیرد، در راستای رعایت قوانین و مقررات و نیز جلب رضایتمندی شهروندان، اجرای شیوه‌نامه مدیریت پسماند شهری باید از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رعایت شود.

منافی با انتقاد از وضعیت سایت دفن زباله نازلو گفت: با تمام تلاش‌ها برای رفع مشکلات سایت زباله نازلو، این سایت باید بیشتر مورد توجه باشد و برای جلوگیری از پیامدهای زیست‌محیطی آینده تدابیر لازم اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز پس از گذشت دو سال از شورای ششم، مدیریت‌شهری درگیر راه‌اندازی کارخانه کمپوست بازیافت زباله شهری بوده و هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرهنگسراهای شهرداری ارومیه ظرفیت خوب و مؤثری در تمام زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و این فرهنگسراها باید زمینه را برای ایفای نقش شهروندی مهیا کنند.

منافی افزود: توسعه آموزش‌های فرهنگ شهروندی مرتبط با محیط‌زیست در خانه‌ها و فرهنگسراها انجام شود، انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان‌غربی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در جهت ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های محیط‌زیست با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست شهری انجام گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش با اشاره به اجرای بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در راستای اعتلای فرهنگ شهرنشینی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مأموریت اصلی خانه‌های محیط زیست فرهنگسراهای شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 692168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.