برنامه دشمنان بر پایین آوردن جایگاه معنوی دین است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: باید فریاد همه کسانی که مسیحی، یهودی، زرتشتی و مسلمان و خداباور هستند، بلند شود و این دادخواست را داشته باشند که نباید به ارزش‌های دینی توهین شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، مریم‌السادات طباطبایی در وبینار سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، در تشریح روندی که دشمنان اسلام در اهانت و ضدیت با دین اسلام در پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: سال‌ها است که به بهانه آزادی بیان به مقدسات دینی توهین می‌شود و این در حالی است که دین اسلام این اجازه را نمی‌دهد.

وی افزود: خداوند تعالی اجازه توهین و حرمت‌شکنی به مسلمانان نمی‌دهد؛ این در حالی است که مدارا با غیر مسلمانان رویکرد همه بزرگان و ائمه اطهار (ع) بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: کلام الهی به مسلمانان امر می‌کند با غیر مسلمانانی که با شما زندگی می‌کنند و آزار و اذیتی برای شما ایجاد نکردند، به نیکی و خوبی و عدالت رفتار کنید؛ اما دین اسلام در رویارویی با کسانی که عزم از بین بردن ارزش‌های اخلاقی دینی را دارند، توصیه به مقابله کرده است.

وی افزود: از دیدگاه خداوند، هرکسی که به آخرت ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد، مورد پاداش الهی قرار می‌گیرد؛ بنابراین چه مسلمان و چه غیرمسلمان، حق توهین به ارزش‌های اخلاقی یکدیگر را ندارند.

طباطبایی ادامه داد: باید فریاد همه کسانی که مسیحی، یهودی، زرتشتی و مسلمان و خداباور هستند، بلند شود و این دادخواست را داشته باشند که نباید به ارزش‌های دینی توهین شود؛ این در حالی است که دشمنان برنامه دارند تا جایگاه معنوی دین را پایین بیاورند و اعتقادات جوانان را متزلزل کنند؛ از این رو باید در مقابل‌شان ایستاد.

مدرس حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه در دین مبین اسلام، قاعده و مبنای احترام مطرح است، افزود: توجه به این اصول بسیار مهم و رعایت آن‌ها امری واجب است و هیچ فردی حق ندارد به دیگران ضرر برساند، حتی اگر مسلمان نباشد و متقابلاً نباید اجازه داد دیگران، چه مسلمان و چه غیر مسلمان به ارزش‌های دینی اسلام اهانت و جسارت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا نیاز است همه ادیان الهی مطالبه‌گری را داشته باشند و اجازه ندهند در هیچ جای جهان به ارزش‌ها و مقدسات دین توهین شود.

کد خبر 692154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.