هفته فرش کرمان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از برگزاری هفته فرش کرمان با همکاری موزه فرش ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده امروز_ یکشنبه نهم مهرماه_ در سومین جلسه کارگروه فرش استان اظهار کرد: برای رونق صنعت فرش در استان کرمان باید سه بخش بافندگان‌، مواد اولیه و صادرات را در دستور کار جلسات شورا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فرش یک هنر است و بالطبع باید هنرمند و بافنده فرش نیز دیده شود و مورد حمایت قرار گیرد، افزود: علاوه بر اینکه فرش کرمان باید برند مختص خود داشته باشد و ساختمان تاریخی شرکت فرش نیز احیا شود، تفاهم‌نامه مربوطه تنظیم شده و در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت عملیاتی می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به بازدید مشترک با استاندار کرمان از موزه فرش ایران، از برگزاری هفته فرش در فضایی مشخص و در بازه زمانی بهمن تا اسفند خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره استانی فرش علاوه بر تجلیل از بافنده‌ها به ترویج آموزش هم کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، توجه به علایق و ذائقه بازارهای هدف، تفکیک فرش صادراتی از نیاز بازار داخل، تأمین مواد اولیه و سرویس‌های فرش، تجهیز کارگاه‌ها و راه‌اندازی کارخانه ریسندگی، بیمه بافندگان فرش از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست کارشناسی بود.

کد خبر 692124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.