تیم ملی هندبال ایران از دور مسابقات حذف شد

تیم ملی هندبال ایران در آخرین بازی خود مقابل کره‌جنوبی شکست را پذیرفت تا از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی بازبماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ تیم ملی هندبال کشورمان در سومین و آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژوی چین در تقابلی حساس به مصاف کره‌جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۲۵ بر ۴۵ این بازی را واگذار کرد. نیمه نخست این دیدار ۱۱ بر ۱۲ به سود ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسیده بود.

با این نتیجه و برتری کویت برابر کره‌جنوبی با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ در روز گذشته، دو تیم بحرین و کویت از گروه یک به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی راه یافتند و دیدار امروز این دو تیم برای تعیین سرگروهی برگزار می‌شود. قطر و ژاپن نیز برای تعیین سرگروهی گروه دوم مرحله یک‌چهارم نهایی با یکدیگر مصاف می‌کنند.

تیم ملی هندبال ایران که در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در گروه D با تیم‌های عربستان، ژاپن و مغولستان هم‌گروه بود، با ترکیبی از بازیکنان جوان و بدون حضور لژیونرهای تأثیرگذار خود همچون پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا اورعی و سید علیرضا موسوی (به دلیل درج نشدن بازی‌های هانگژو در تقویم IHF) راهی هانگژو شد.

شاگردان وسلین وویوویچ در مرحله مقدماتی با پیروزی برابر مغولستان، تساوی مقابل عربستان و باخت روبه‌روی ژاپن به‌عنوان تیم دوم این گروه به جمع هشت تیم برتر راه یافتند و در این مرحله با بحرین، کویت و کره‌جنوبی هم‌گروه شدند، اما با قبول شکست مقابل کویت و بحرین و کره‌جنوبی نتوانستند راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند.

هندبال ایران تاکنون در شش دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده که حاصل آن یک برنز و نقره است. مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه اولین مدال هندبال ایران در ادوار بازی‌های آسیایی بود. هندبالیست‌های ایران بعد از آن در گوانگژو خوش درخشیدند و به فینال مسابقات راه یافتند. ملی‌پوشان در فینال مقابل کره‌جنوبی شکست خوردند و به مدال نقره رسیدند.

کد خبر 692080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.