دومین آیین «مهر سینمای ایران» در قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری دومین آیین مهر سینمای ایران در قم به‌منظور تجلیل از فعالان و پیشکسوتان سینمایی استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، امیرعلی عموزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به دومین سال برگزاری جشن مهر سینمای ایران در قم اظهار کرد: نگاه دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر، نگاه پایتخت‌محوری نیست و بر این اساس، دولت تلاش کرده نگاه عمیق‌تر و معناگرانه‌تر به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد و بیش از گذشته، توجه خود را به ظرفیت‌های استانی معطوف کرده است.

وی افزود: توجه به پویایی ظرفیت‌های استانی، تمرکز بر استعدادهای شهرستان‌ها و تمرکززدایی از پایتخت یکی از رویکردهای مهم دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر بوده و بر این اساس، رویداد «مهر سینمای ایران» از سال گذشته کلید خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: سال گذشته آئین مهر سینمای ایران در استان قم با استقبال خوب فیلم‌سازان و سینماگران برگزار شد و از نگاه مسئولان سازمان سینمایی، قم یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین مراسم را در میان استان‌ها داشت.

عموزاده با بیان اینکه خوشبختانه تداوم برگزاری آئین مهر سینمای ایران در دستور کار مسئولان سازمان سینمایی قرار داشت، تصریح کرد: امسال نیز این جشن سینمایی برای دومین دوره با رویکرد تقدیر از فعالان سینما و پیشکسوتان در استان قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته محصول تلاش فیلمسازان استان طی چهار دهه ارزیابی شد اما امسال آثار تولید شده و دارای کسب عنوان در جشنواره‌های سینمایی در بازه زمانی یک ساله از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲، مورد بررسی هیئت انتخاب قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این رویداد هنری دیده شدن و معرفی هنرمندان در همه حوزه‌های سینما است، گفت: هیئت انتخاب مهر سینما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه پرداختند و منتخبان بخش‌های کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، تدوین، گریم، صدابرداری و صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلمبرداری و تهیه‌کنندگی در دومین آئین مهر سینمای ایران تجلیل می‌شوند.

عموزاده افزود: در این مراسم، از فیلم‌سازان پیشکسوت و سینماگران ایثارگر استان نیز تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با دعوت از سینماگران و هنرمندان برای حضور در دومین آئین مهر سینمای ایران در قم گفت: این مراسم عصر روز دوشنبه دهم مهرماه هم‌زمان با ایام ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) با حضور مسئولان سازمان سینمایی در تالار فرهنگ و هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود.

کد خبر 692066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.