کوتاهی در زمینه ایمنی و بهداشت از سوی مسئولان HSE پذیرفتنی نیست

سرپرست شهرداری اراک بر لزوم اجرای دقیق موازین HSE در تمام پروژه‌ها و فعالیت‌های پیمانکاری در راستای کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی، همچنین پیشگیری از حوادث شهروندی در شهر، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قاسمی امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ در جلسه شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار شهرداری اراک که با حضور معاونان و مدیران شهرداری برگزار شد اظهار کرد: کوتاهی در بحث ایمنی و بهداشت از سوی مسئولان HSE پذیرفتنی نیست.

وی افزود: ایمنی یکی از موضوعات بسیار جدی در همه کلان‌شهرها، دستگاه‌ها و سازمان‌هایی است که ضریب ریسک بالایی دارد.

سرپرست شهرداری اراک خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، دستگاه‌ها موظف هستند واحد HSE را برای نظارت بر حسن اجرای اقدامات، تأمین سلامت کارکنان، پیمانکاران و محیط کار ایجاد کنند.

قاسمی تصریح کرد: مبحث HSE در خدمات شهری، موضوع جدیدی است که تاکنون به آن پرداخته نشده است و رعایت نکردن HSE فردی می‌تواند منجر به وقوع بحران در ابعاد بزرگ‌تر در محیط شهری شود یا نتیجه نداشتن عملکرد صحیح یکی از ارگان‌های مرتبط با مدیریت شهری باشد که ایجاد نهاد یا ارگان نظارتی دقیق می‌تواند از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کند.

وی دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی مدیریت بحران کشور را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: مباحث مورد نیاز در مقوله HSE شهری را نیز می‌توانیم در این دستورالعمل بگنجانیم و از طریق شهرداری‌ها زمینه اجرایی شدن آن را پیگیری کنیم و نهاد نظارتی برای آن در نظر بگیریم تا سایر ارگان‌های دخیل در مقوله ایمنی، سلامت و زیست‌محیطی شهری با هماهنگی شهرداری شرح وظایف خود را بدانند و اقدامات لازم را لحاظ کنند.

ابوالفضل تکلو، مسئول اداره ایمنی و بهداشت شهرداری اراک مهم‌ترین مصوبات این جلسه را، الزام به‌کارگیری مسئولان HSE تخصصی در تمام حوزه‌ها و قراردادهای پیمانکاری، اعمال جرایم برای پیمانکاران متخلف از موازین HSE بر مبنای دستورالعمل HSE پیمانکاران شهرداری، بررسی مداوم و مستمر از تمام حوزه‌ها و پیمانکاران در راستای اجرای موازین HSE، تفویض اختیار به مسئول اداره ایمنی و بهداشت شهرداری اراک در ابلاغ مکاتبات و صدور اخطاریه‌ها به حوزه‌های تابعه شهرداری و لزوم همکاری تمام حوزه‌ها با این اداره و برنامه‌ریزی برای تهیه الزامات و نیازهای HSE سال ۱۴۰۳، اعلام کرد.

کد خبر 692056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.