مقدمات رونق تجارت چمدانی از گمرک اینچه‌برون در حال تکمیل است

استاندار گلستان گفت: مقدمات تردد مسافر و رونق تجارت چمدانی از گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس در حال تکمیل است و تلاش می‌کنیم هم‌زمان با سفر دوم رئیس‌جمهور به استان آماده اجرا شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: عملیاتی شدن طرح تردد مسافر و رونق تجارت چمدانی از گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس، اقتصاد مرزنشینان را دچار تحول می‌کند و شرکت‌های تعاونی منطقه را رونق خواهد بخشید.

وی حل مشکل ویزای رانندگان، تسهیل در ایجاد و راه‌اندازی اتاق تجاری مشترک با ترکمنستان، عملیاتی شدن توسعه جاده‌ای از اینچه‌برون-جاده نفت-خوش‌ییلاق آزادشهر و ایجاد بازارچه مرزی حسن‌قلی گمیشان را از جمله مصوبات کارگروه توسعه صادرات استان برشمرد.

استاندار گلستان گفت: تکلیف اجرای راه آهن اینچه‌برون-شاهرود توسط اداره کل راه‌آهن شمال شرق استان از طریق سازمان مربوطه پیگیری است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

به گفته وی، این طرح به دلیل شیب حداقلی و نداشتن تونل، دارای توجیه اقتصادی است اما معلوم نیست چرا با وجود اتمام مطالعات علمی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

زنگانه با تاکید بر ضرورت حل مشکل پایانه صادرات محصولات کشاورزی گرگان گفت: این طرح در نشست شورای گفت‌وگو، شورای برنامه‌ریزی و سایر نشست‌های مرتبط استان مطرح شده است و به دلیل ضرورت اجرا، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یک ماه مهلت دارد این طرح را به سرانجام برساند.

وی بر پیگیری اجرای جاده ٢٣٠ کیلومتری شهر ترکمن‌باشی ترکمنستان به اینچه‌برون با هماهنگی راهداری گلستان تاکید کرد.

کد خبر 692040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.