ساماندهی ۵ معدن در منطقه کاشان

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان گفت: پنج معدن در محدوده کاشان برای اهالی منطقه مشکل‌ساز شده و لازم است ساماندهی شود.

هادی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه کاشان دارای ۱۵۰ معدن است که پنج مورد آن نیاز به ساماندهی دارد، اظهار کرد: این پنج معدن در مسیر چشمه و قنات‌ها واقع شده است و اکتشاف و بهره‌برداری از آن صدمات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری را به وجود می‌آورد.

وی افزود: چنانچه اداره کل صمت استان اصفهان با وجود مخالفت فرمانداری کاشان نسبت به صدور مجوز اینگونه معادن در منطقه کاشان برای متقاضی اقدام کند، این موضوع توسط فرمانداری از طریق شورای عالی معادن پیگیری و مجوز آن در صورت صدور پروانه درخواست اکتشاف ابطال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان خاطرنشان کرد: طی چند روز اخیر فردی غیربومی حوالی روستای دره، درخواست اکتشاف داده و از فرمانداری استعلامی دریافت نکرده بود، مدتی بعد از اطلاع فرمانداری کاشان از صدور چنین مجوزی، مخالفت خود را با انجام اکتشاف در معدن این روستا به استانداری اصفهان اعلام کردیم.

اکبری اضافه کرد: فرمانداری کاشان از ابتدای آغاز به کار مخالفت خود را با فعالیت چندین معدن از جمله معدن روستای دره ابراز کرد، در قسمت فوقانی این روستا محدوده کوچکی با ظرفیت معدنی سنگ آهک برای تولید آسفالت و شن و ماسه وجود دارد و وزارت صمت نیز این محدوده را به سرمایه‌گذاران معرفی کرده است.

وی تاکید کرد: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی از جمله امور آب، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی مخالفت خود را با فعالیت این معدن در روستای دره اعلام کردند و تا امروز هیچ‌گونه مجوز بهره‌برداری برای معدن این روستا صادر نشده است و تنها در مرحله اکتشاف قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان با بیان اینکه یک مرحله از مهلت پروانه اکتشاف این معدن به اتمام رسیده است، گفت: شهرستان کاشان منطقه‌ای ویژه است که ظرفیت بسیاری در حوزه معادن دارد و از سال‌های گذشته تا به امروز ۳۰۰ معدن در این منطقه کشف شده و این ظرفیت برای مشکلات اقتصادی کشور راه‌گشا است.

اکبری افزود: تعدادی معدن در نزدیکی روستا و حریم چشمه‌ها وجود دارد که برای مردم روستا مشکل‌ساز و موجب اختلافات مردم و مسئولان معدن شده است، فرمانداری ویژه کاشان در تلاش است تا با مسئولان مربوطه صحبت کند و مشکل را مورد برسی قرار دهد.

کد خبر 692012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.